حجت‌الاسلام علیرضا نجیمی روز پنجنبه در جمع روحانیون و مسئولان اردکان، محور قرار دادن مساجد در فعالیت‌ها را از اولویت‌های این اداره‌کل اعلام کرد و افزود: در این راستا جلسات کمیته رسیدگی به امور مساجد به صورت مستمر برگزار شود و بازدید هفتگی از مساجد توسط روسای ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای موجود در بین مبلغین و مبلغات استان گفت:  باید برای استفاده از این ظرفیت فرآیند شبکه‌سازی به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول بر لزوم تجمیع اطلاعات موجود در حوزه فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی به ویژه در حوزه مبلغین و مبلغات تاکید کرد و ادامه داد: نتیجه این تجمیع تشکیل بانک اطلاعات شبکه تبلیغی استان خواهد بود که می‌تواند در برنامه‌ریزی ها، اطلاع‌رسانی‌ها و آموزش مورد استفاده قرار گیرد.

نجیمی، آموزش و توانمندسازی مسئولان تشکل‌های دینی را از اولویت‌های این اداره‌کل دانست و گفت: بازدید از موسسات توانمند، برپایی نمایشگاه دستاوردها تشکل‌ها، برگزاری دوره های آموزشی و غیره می‌تواند به توانمندسازی مسئولان تشکل ها کمک کند.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی، وی با اشاره به مطرح شدن مشکلات مالی به عنوان اصلی‌ترین دغدغه تشکل‌های دینی گفت: قطعا منابع مالی دولتی  نمی‌تواند پاسخگوی این حجم بالا از فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی باشد بنابراین علاوه بر جذب خیرین باید به بحث توانمندسازی تشکل‌ها در حوزه مالی اهتمام جدی داشته باشیم.

وی خاطر نشان کرد: تشکل‌های دینی باید با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شوند و با ایجاد ارتباط از ظرفیت‌های هم در راستای برگزاری هرچه بهتر فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی بهره ببرند.

مرکز شهرستان اردکان در ۶۰ کیلومتری یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.