محمدعلی طالبی شامگاه چهارشنبه در شورای ترافیک استان افزود: هرچند در سال‌های اخیر برای کاهش تصادفات در شهرهای مختلف استان به خصوص شهر یزد فعالیت‌های متعددی انجام گرفته ولی با توجه به میران حوادث و تلفات ناشی از آن،  اقدامات صورت گرفته کافی نیست و در این زمینه همکاری هرچه بیشتر بخش‌های مختلف ضروری است.

وی ادامه داد: انجام امور زیربنایی در سطح معابر شهری و برون‌شهری و برگزاری دوره‌های آموزشی برای ارتقاء فرهنگ ترافیکی باید در اولویت قرار گیرد.

استاندار یزد خاطر نشان کرد: افزایش آموزش و فعالیت‌های فرهنگی و اطلاع‌رسانی به خصوص برای کودکان، نوجوانان و جوانان توسط دستگاه‌های مسئول نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارد.

طالبی همچنین از اعضای شورای ترافیک خواست تا موضوع کاهش تصادفات را به عنوان یک برنامه محوری مدنظر قرار دهند و با اقدام جدی بین‌بخشی برای خدمت به مردم اقدام کنند.

همچنین دبیر شورای هماهنگی ترافیک یزد گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۱۷ نفر در تصادفات رانندگی استان جان خود را از دست دادند.

محمد منتظر افزود:  ۶۸ نفر از این افراد در تصادفات برون شهری و ۴۹ نفر نیز  در تصادفات درون‌شهری قربانی این حوادث شدند که علت ۵۰ درصد تصادفات استان واژگونی خودرو اعلام شده است،

وی تصریح کرد:  از ۴۹ مورد فوتی تصادفات درون‌شهری ۵۳ درصد آنان موتورسوار و ۳۵ درصد عابرین پیاده بوده اند.

در این نشست نهایی‌شدن طرح جامع ترافیک شهری یزد تا پایان سال‌جاری مورد تاکید اعضا شورای ترافیک استان قرار گرفت.

حدود ۳۰۰ هزار دستگاه خودرو و بیش از ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در استان یزد تردد می‌کنند.

از جمعیت یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفری استان ۶۰ درصد در شهرستان یزد زندگی می‌کنند.

۷۵۳۶/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.