احمد شکراللهی در نشستی زمان مفید استفاده  هر باب استخر را ۱۰ تا ۱۲ سال ذکر کرد و گفت: حدود ۱۳ سال از زمان بهره‌برداری آن می‌گذرد و نیاز به تعمیر اساسی دارد.

وی اضافه کرد: هم اکنون استخر شهر احمدآباد فعال است و برای ساخت استخر کانون فرهنگی _ تربیتی امام خمینی (ره) اردکان هم با پیگیری‌ مسئولان آموزش و پرورش ۱۲ میلیارد ریال از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس اختصاص یافت.

شکراللهی خاطرنشان کرد: تاکنون در حوزه ورزش شهرستان، کارهای خوبی انجام شد و هدف ما در این اداره نگاه علمی و تشکیلاتی به مقوله ورزش است که برنامه‌ریزی‌ها نیز به همین سمت است

و در این ارتباط می‌توان به برنامه‌ریزی و تقویم هیئت‌های ورزشی اشاره کرد.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی اداره ورزش و جوانان اردکان، وی تاکید کرد: از ۳۷ هیات ورزشی، ۲۸ مورد فعال است و ۱۸۰ نفر هم به عنوان مربی در شهرستان فعالیت دارند.

به گفته وی تاکنون ۶ هزار و ۲۵۰ ورزشکار شهرستان سازماندهی و بیمه شدند که ۶۰ درصد مرد و بقیه بانوان هستند و با توجه به حضور بانوان فعال در حوزه ورزش، این درصد جابه جا شده است.

وی یادآور شد: اداره ورزش و جوانان و هیات‌های ورزشی نگاه ویژه‌ای به ورزش محلات دارند و در صدد هستیم با کمک مساجد و هیات‌های مذهبی، ورزش را در این مناطق توسعه دهیم که برای نیل به این هدف، امکانات ورزشی مختلفی را در اختیار هیات‌ها قرار داده شد.

وی اضافه کرد: برای مثال می‌توان به توزیع میز تنیس و توپ و … به هیات های مذهبی کوشکنو ،  علی اصغری کوچه باغ سروش و تکیهٔ ابوالفضل مزرعه‌سیف اشاره کرد.

رئیس اداره ورزش و جوانان اردکان در حوزه ورزش بانوان به سه‌شنبه‌های شاد، ورزش صبحگاهی در بوستان بانوان، پیاده‌روی شامگاهی در روزهای زوج در مجموعه ورزشی آزادی و دوچرخه‌سواری کارمندان اشاره کرد.

شکراللهی در ادامه به توسعه فعالیت‌های ورزشی در بخش‌های مرکزی ،خرانق و عقدا اشاره کرد و گفت: در حوزه ورزش این مناطق فعالیت‌های خوبی هم انجام شد و باید توجه داشت ورزش نیز مانند هر پدیده دیگری، با حاشیه‌هایی همراه است که در این زمینه نگاه ویژه خانواده‌ها در رفع حاشیه‌ها بسیار مؤثر است و آن را باید به حداقل رساند.

به گفته شکراللهی از لحاظ قهرمانی اردکان بعد از یزد رتبه دوم را داراست، اما از نظر زیرساخت‌ها و سرانهٔ ورزشی جایگاه مناسبی ندارد که این امر با توجه به استعدادهای شهرستان و جمعیت آن، زیاد پسندیده و قابل قبول نیست.

این مسئول امور ورزش و جوانان شهرستان اردکان ادامه داد: با کمک دهیاری‌ها، خانه‌های ورزش روستایی در ۱۰ روستا تجهیز شد و با توجه به دولتی بودن طرح به شرط وجود فضا، دولت امکانات ورزشی را در اختیار روستائیان قرار می‌دهد.

شکراللهی با بیان اینکه هم اکنون از اردکان ۶ تیم در لیگ برتر کشور حضور دارد، اظهارداشت: سال گذشته قرار بود میزبانی مسابقات لیگ برتر فوتبال ساحلی کشور برگزار شود، به علت نبود زیرساخت‌های لازم، میزبانی محقق نشد.

وی ادامه داد: و یا در رشته دو و میدانی علاوه بر قهرمانان و مدال‌آوران به نام در این رشته ،  استعدادهای قابل قبولی وجود دارد، متاسفانه اردکان « پیست دو و میدانی» ندارد و چنین کمبودهایی را در فضاها و زیرساخت‌ سایر رشته‌های ورزشی از جمله شمشیربازی نیز شاهد هستیم و برای رفع کمبودها، کارهایی شروع شد،و بدون یاری مسئولان و خیرین‌ تحقق این امر امکانپذیر  نیست.

به باور شکراللهی ورزش فقط به عنوان یک مقوله سرگرم کننده نیست، بلکه امروز ورزش بخش جدایی‌ناپذیری از جامعه و زندگی روزمره افراد است و به عنوان یک مقوله فرهنگی، اجتماعی شناخته می‌شود که تاثیر مهمی در سلامت روان و جسم افراد دارد و به بحث نشاط‌ عمومی در جامعه کمک می‌کند.

وی افزود: خیلی وقت‌ها می‌توانیم ارزش‌های فرهنگی و ملی خود را از طریق ورزش به دنیا انعکاس دهیم و ورزش زبان بین‌المللی و ابزاری برای گفت و گوی‌تمدن‌هاست.

مرکز شهرستان ۹۸ هزارنفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.