سید منصور میرمرادی روز سه‌شنبه در آیین معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد افزود: مشارکت عمومی ایثارگران برای حل مشکلات در دستور کار بنیاد است و تشکل‌های مختلف ایثارگری از نمونه‌های بارز در این ارتباط هستند.

به گزارش عصر سه‌شنبه اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد، وی ادامه داد: جنگ همیشه درآور و خانمانسوز است و مشکلات عدیده‌ای را ایجاد می‌کند، آنچه باعث شد تا دفاع ما مقدس نامیده شود، وجود شهدا بود که با خداوند معامله کردند و با تاسی به قیام عاشورا، زمینه‌ساز گسترش انقلاب در سطح منطقه و جهان شدند.

این مسئول تصریح کرد: منصب‌ها زودگذر است و رعایت اخلاق اسلامی در دوران خدمت اصل فلسفه شهادت است که حتی نبی مکرم اسلام(ص) با هدف گسترش اخلاق در جامعه مبعوث شدند.

میرمرادی با تاکید بر لزوم نشر فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: فرهنگ ایثار و شهادت در هر شرایطی باید کارساز باشد و این مساله بدون نهادینه‌شدن این فرهنگ غنی در جامعه محقق نخواهد شد.

 معاون توسعه مدیریت و منابع بنیاد شهید و امور ایثارگران خدمت در این نهاد را،  موهبتی الهی خواند و اضافه کرد: خادمان شهدا به سبب کسب این موهبت از سوی حق‌تعالی به آن افتخار می‌کنند.

وی با قدردانی از مدیرکل قبلی ، حجت‌الاسلام عباس زارع را به عنوان مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد معرفی کرد.

همچنین استاندار یزد  با تشکر از زحمات احمد ابراهیمی مدیرکل پیشین بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بر ضرورت مشارکت همه اقشار جامعه ایثارگری در نشر و گسترش فرهنگ ایثار در جامعه تاکید کرد.

محمدعلی طالبی اظهارداشت: بنیاد باید به توانمندی ایثارگران توجه کند و با بهره‌گیری از تشکل‌هایی چون معتمدین معین، مشاوران ایثارگران و سایر تشکل‌ها نسبت به حل مشکلات آنها اقدام کند.

وی تصریح کرد: آسیب‌های اجتماعی که برخی ایثارگران با آن مواجه هستند، باید جدی گرفته شود زیرا مشاهده چنین مسائلی در بین آنها  زجرآور خواهد بود.

طالبی با اشاره به معضل اشتغال ایثارگران گفت: ظرفیت‌های خوبی در استان برای حل این معضل وجود دارد و اعلام آمادگی می‌شود با استفاده از همه ظرفیت‌ها برای حل مساله تلاش کنیم.

رئیس شورای استانی فرهنگ آثار و شهادت ، خواستار توجه بیشتر به این امر مهم شد و افزود: باید قبل از هر چیز خود ایثارگران پیش‌قدم شوند تا این فرهنگ غنی را در جامعه نهادینه کنند و از پرداختن شعاری به این مساله خودداری شود.

استان یزد، با حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، ۵۰ هزار رزمنده، ۳۰۰ هزار بسیجی سازماندهی شده و سه  هزار و ۸۵۰ شهید دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.