محمدعلی طالبی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان افزود: در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گزارشی از سوی مدیران دستگاه‌ها در زمینه ایجاد اشتغال ارائه شد اما نکته‌ای به نقل از من مطرح و به صورت ناقص منعکس و اینطور برداشت شد که کل آمار ارائه شده توسط دستگاه‌ها از سوی من زیر سوال برده شده، که این طور نبوده است.

وی اظهار داشت: نکته‌ای که در این نشست مطرح شد این بود که تسهیلاتی که برای ایجاد اشتغال براساس طرح‌های مصوب پرداخت می شود مجموع اشتغال در نظر گرفته شده برای اجرای آن کاملا مشخص است اما در فضای واقعی، آن اشتغال مد نظر ما بوجود نیامده است.

طالبی تصریح کرد: به عنوان مثال تسهیلاتی که به گلخانه‌ها یا یک واحد دامپروری پرداخت شده در آن از نیروهای اتباع بیگانه یا غیربومی استفاده شده و هدف اصلی از پرداخت تسهیلات که ایجاد اشتغال برای نیروهای بومی بوده محقق نشده که البته این ضعف ما نیست بلکه در کشور هم مطرح است.

وی خاطرنشان کرد: بکارگیری نیروهای اتباع بیگانه در این طرح‌ها اساسا غیرقانونی است ، هدف ما از پرداخت تسهیلات ایجاد اشتغال در استان، فراهم نمودن اشتغال برای نیروهای بومی و دانش آموختگان این استان است.

استاندار یزد در ادامه افزود: ایجاد اشتغال فقط منوط به پرداخت تسهیلات نیست، در افتتاح طرح‌های مختلف یا بازدیدهایی که در استان از واحدهای مختلف  صورت می‌گیرد با این موضوع مواجه می شویم که بسیاری  از مجریان بدون دریافت تسهیلات اقدام به اشتغال نموده اند و این بسیار ارزشمند است که  افرادی بدون کمترین حمایت در فراهم نمودن اشتغال گام برداشتند.

وی با اشاره به اهمیت موضوع اشتغال در استان، بر برگزار شدن ۲ هفته یکبار کارگروه اشتغال تاکید کرد و گفت: در این نشست در کنار دستور جلسات ، در هر جلسه ۲ تا سه دستگاه طرحهای خود را برای ایجاد اشتغال ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ دستگاه در اولویت ارائه گزارش و برنامه‌ها در راستای ایجاد استغال دیده شده که امیدواریم گزارشات خود را آماده کنند زیرا مهمترین هدف این جلسه هم‌افزایی و تعامل بین دستگاه‌ها است.

استاندار یزد اضافه کرد: برخی از طرح‌هاس اشتغالزا در استان در حال اجراست که از آنها استقبال نمی شود زیرا آحاد مردم از آن اطلاع ندارند همانطوری به هر مناسبتی بنر در سطح شهر نصب می شود در این زمینه باید اطلاع‌رسانی صورت گیرد زیرا اعتقاد دارم امروز هیچ چیز  ارزشمندتر از این نیست که ظرفیت‌های حوزه اشتغال در استان معرفی شود.

طالبی گفت: اطلاع رسانی باید از طریق رسانه های جمعی و تبلیغات محیطی صورت گیرد که قشر جویای کار از این طرح‌ها مطلع شوند تا بتوانند از این ظرفیت های استفاده کنند.

استاندار یزد افزود: معتقدم مقدس‌تر از ایجاد اشتغال و تولید در کشور ما نیست و بنابر این ظرفیتهای دستگاه‌ها را باید در این زمینه به خدمت بگیریم و روز گذشته در دیداری که با رییس اوقاف و امور خیریه کشور داشتم  قرار شد در این زمینه در استان سرمایه گذاری شود.

استاندار یزد اضافه کرد: امیدوارم بحث ایجاد اشتغال و تولید در استان تبدیل به یک جریان عمومی و یک ماموریت با اولویت اصلی در سطح دستگاه‌های اداریی و اجرایی استان شود.

طالبی خاطر نشان کرد: همچنین نظارت دقیق و رصد اشتغال به صورت مستمر از طریق سامانه  صورت خواهد گرفت و نتیجه این تصمیمات کاهش نرخ بیکاری، اشتغال نیروهای بومی و دانش اموختکان دانشگاهی استان خواهد بود. 

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.