بهروز شهابی‌زاد روزشنبه در نشست اعضای شورای مسکن شهرستان با اشاره به این‌که با وجود وسعت منطقه و زمین کافی، قیمت زمین و مسکن در وضعیت مناسبی قرار ندارد؛ بر لزوم همکاری اداره‌کل راه و شهرسازی استان یزد در این خصوص تاکید کرد.

وی، تعدیل و واقعی‌شدن قیمت زمین را در گرو عرضه زمین با قیمت‌های دولتی و ساماندهی این حوزه عنوان کرد و گفت: در این زمینه زمین‌های دولتی بلااستفاده در اختیار راه و شهرسازی شناسایی شده و براساس قوانین موجود عمل می‌شود.

فرماندار اردکان همچنین افزود: زمین‌هایی که به‌نام دستگاه‌های دیگر سند دارند نیز به کارگروه استان اعلام می‌شود تا در خصوص واگذاری آن‌ها به مردم تصمیم‌گیری شود.

شهابی‌زاد یکی از راهکارهای تعدیل قیمت زمین در شهرستان را ارائه تسهیلات در بافت‌های تاریخی دانست و گفت: انتظار می‌رود با توجه به قوانین موجود در این حوزه، اداره‌کل راه و شهرسازی اقدام لازم را برای دریافت وام به متقاضیان در اردکان تسریع کند.

وی همچنین پیگیری و نگاه ویژه به شهرستان اردکان در موضوع تفاهم‌نامه موجود بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و وزارت راه و شهرسازی را خواستار شد.

فرماندار اردکان تسریع در بررسی موضوع زمین‌های شهرک احمدآباد با توجه به مشکلات قانونی طرح جامع این شهر را یادآور شد و گفت: انتظار می‌رود مساله مسکن اردکان با توجه به شرایط ویژه آن در شهرستان به یکی از اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی تبدیل شود.

در ادامه این نشست مدیرکل راه و شهرسازی استان با بیان اینکه در بافت‌های قدیمی، وام‌های مسکن بدون نیاز به سپرده‌گذاران  اعطا می‌شود؛ افزود: هزینه صدور پروانه ساخت و... نیز دارای بیش‌از ۵۰ درصد تخفیف است و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت گیرد.

رضا یادگاری با تقدیر از تلاش‌های صورت‌گرفته در حوزه مسکن شهرستان اردکان بیان داشت: برای رفع مشکل زمین‌های شهرک مسکونی شهر احمدآباد، با پیگیری شهرداری این شهر به‌صورت ویژه در استان همکاری می‌شود.

وی همچنین در مورد رفع مشکلات زمین‌های دانشگاه‌های دولتی اردکان قول مساعدت داد.

یکی از دلایل افزایش قیمت زمین و تقاضا برای خرید خانه افزایش فعالیت‌های صنعتی و معدنی  و توسعه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها و حضور مهاجران سایر استان‌ها برای کار و فعالیت  اقتصادی در اردکان  است .  

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد واقع است.
۷۵۴۴/  ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.