علی محمد اسعدی روز پنجشنبه در حاشیه برش تارهای قالی بافته‌شده یکی از دارها در شهرک فجر بیده در گفت و گو با ایرنا افزود: این دارها در محله‌های‌علی‌آباد ، بیده ، شهیدیه ، ده‌آباد، بفروئیه ، یخدان و... برپاست و پس از اتمام بافت با فروش قالی بخشی از هزینه‌های خرید مصالح ساختمانی برای بازسازی عتبات عالیات تامین می‌شود.

وی در ادامه از همراهی چشمگیر بانوان میبدی در این مورد قدردانی کرد.

اسعدی مشارکت بانوان در بافت قالی‌های اهدایی به عتبات را ستود و اظهار داشت : با توجه به اینکه فرش‌های مورد استفاده برای حرم باید یکنواخت باشد، قالی‌ها به فروش می‌رسد و فرش یکدست از کارخانه‌ها خریداری می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات میبد یادآور شد: این ستاد تاکنون با همکاری مردم و خیرین در بازسازی صحن حرم حضرت زینب (س) و نیز ۲۶۱ پروژه در کربلا مشارکت داشت و بعد از یزد مرکز استان بیشترین کمک را در این زمینه کرده‌ است.

زهرا کریمی یکی از بانوان میبد که یک دستگاه دارقالی در منزل خود با پشتیبانی ستاد بازسازی عتبات عالیات برپا کرده است،می گوید: به دنبال ناراحتی جسمی که برایش پیش آمده بود با مشارکت در بافت قالی وضعیت جسمانی وی رو بهبود است.

بانوان چیدن تارهای‌های قالی بافته شده اهدایی برای عتبات عالیات را خوش یمن دانسته و درچیدن تارها از هم سبقت می‌گیرند.

حوزه های مقاومت بسیج میبد نیز در برپایی دارهای قالی برای تامین هزینه بازسازی عتبات عالیات و نیز کمک به مناطق سیل زده و زلزله مشارکت دارند.

نقشه‌های اصیل فرش یزد با نام‌های هراتی، گل و ماهی، سردار جنگل، کرمانی و نقوش مشابه معروف است و ۷۵ درصد فرش استان از خامه پشم و بقیه از خامه کرک بافته می‌شود.

مرکز شهرستان ۱۰۴هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.

۹۹۳۴ / ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.