اطهره نژادی روز شنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که با حضور معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده برگزار شد، افزود: تاکنون هیچ زنی به عنوان نماینده‌ از استان یزد به مجلس شورای اسلامی راه نیافته‌است.

وی اظهار داشت: همچنین براساس رتبه بندی درصد دهیاران زن از کل دهیاران  کشور نیز استان یزد در رتبه‌های پایین کشور قرار داردو این در حالی است که این استان جزو بالاترین استان‌ها در رتبه‌بندی زنان با سواد کشور قرار دارد و در این زمینه در رتبه ششم کشور قرار گرفته است.

نژادی همچنین یادآور شد: استان یزد از لحاظ تعداد سازمان‌های مردم نهاد (سمن‌) مربوط به حوزه زنان و خانواده از جایگاه خوبی در کشور برخوردار است که باید از ظرفیت‌های  این بخش بیش از پیش بهره‌برداری شود.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در حوزه بانوان با مشارکت وزرات جهاد کشاورزی، تعاون، کشور، آموزش و پرورش و استانداری یزد انجام شده گفت: از سال ۹۲ تاکنون ۴۰ طرح مشترک دولتی و غیردولتی  در این استان اجرا شده است.

نژادی اضافه کرد: طرح گفت‌وگوی ملی خانواده، طرح سرای بزرگان (پیشگیری از آسیب‌های دوران سالمندی) را از جمله طرح‌های غیردولتی و طرح توان‌افزایی و ارتقای تاب‌آوری از طرح‌های دولتی در حال اجرا در حوزه زنان و خانواده کشور و استان یزد است.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده صبح امروز وارد یزد شد، بازدید از مراکز تخصصی حقوق کودک و کلینیک رشد و تقویت هوش کودکان کشور (باغچه ذهن)، شرکت در همایش ملی بانوی آب، شرکت در نشست بانوان فرهیخته ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، افتتاح مرکز صنایع  دستی  و دیدار با خانواده شهیدان ذاکری نژاد از جمله برنامه‌های سفر یک روزه ابتکار به استان یزد است.

۲۰۸۸/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.