معصومه ابتکار روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان یزد با بیان اینکه برقراری عدالت جنسیتی از اهداف مهم دولت تدبیر و امید است افزود: عدالت، پیچیده است و ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها عدالت جنسیتی است و در برنامه ششم توسعه هم بر آن تاکید شده است.

وی اظهار داشت: شرایط باید به گونه‌ای باشد که در همه سیاست‎ها و برنامه‎ریزی‌ها، زنان و مردان بتوانند به صورت برابر از همه مواهب توسعه‌‎ای کشور بهره ‎مند شوند.

ابتکار با بیان اینکه در ماده ۱۰۱ برنامه ششم توسعه به لزوم برقراری عدالت جنسیتی و به شاخص هایی که برای ایجاد آن لازم است اشاره شده افزود: شاخص های عدالت جنسیتی در هشت محور اصلی شامل آموزش، اشتغال، ورزش، بهداشت، مشارکت سیاسی، مشارکت اجتماعی، حقوق و امنیت خلاصه می‌شود.

وی گفت: در اواخر  سال ۹۶ هر استان مکلف شد شاخصه ‎ها و اطلس وضعیت زنان استان خود را مشخص کند که نتیجه آن تدوین سند ارتقا وضعیت زنان و خانواده شد.

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده ادامه داد: یزد، چهاردهمین استانی است که سند ارتقاء وضعیت زنان و خانواده در آن تصویب شد که امیدواریم به زودی شاهد تصویب و اجرای این سند در دیگر استانهای کشور هم باشیم.

۱۲.۴ درصد مدیران استان یزد را زنان تشکیل می دهند

معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان اینکه ۱۲.۴ درصد مدیران این استان را زنان تشکیل می دهند افزود: یزد در این زمینه در رتبه هشت کشوری قرار دارد که امیدواریم با همراهی استاندار و دیگر مسوولان استان شاهد حضور بیشتر بانوان در عرصه مدیریت باشیم.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از توان زنان ، یک ضرورت بوده و نشان از یک تحول است و کار هوشمندانه این است که از ظرفیت های آنها به درستی استفاده کنیم.

ابتکار با بیان اینکه از ابتدای انقلاب اسلامی به موضوع زنان توجه زیادی شده است گفت: مرخصی ۹ ماهه زایمان و کاهش ساعات اداری برای مادران شاغل نشان از این است که دولت به زنان و نقش آنها در خانواده توجه ویژه دارد.

معاون رییس جمهوری در اموز زنان و خانواده افزود: از لحاظ سواد و نیروی متخصص و فرهنگ عمومی شرایط خوبی داریم و می توانیم از ظرفیت های دست نخورده ای که استفاده نکرده ایم بهره ببریم که یکی از این ظرفیت‌ها مشارکت و اشتغال بانوان است.

وی اهمیت موضوع اشتغال دختران دانش‌آموخته را هم مورد تاکید قرار داد است و تصریح کرد: این امر باید بیش از هر چیز مد نظر قرار گیرد و اکنون که تحت شرایط تحریم‌های ظالمانه دشمن هستیم باید به اقتصاد درون زا که مورد عنایت رهبری هم هست توجه کنیم .

ابتکار اظهار داشت: در زمینه اشتغال زنان برنامه های خوبی در دستور کار داریم و در این زمینه تفاهم نامه ای با وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی و علوم منعقد شده است.

در این نشست با حضور اکثریت آرای اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه استان ،سند ارتقای وضعیت زنان استان یزد تصویب شد.

بازدید از مراکز تخصصی حقوق کودک و کلینیک رشد و تقویت هوش کودکان کشور (باغچه ذهن)، شرکت در همایش ملی بانوی آب، شرکت در نشست بانوان فرهیخته ، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، افتتاح مرکز صنایع  دستی  و دیدار با خانواده شهیدان ذاکری نژاد از جمله برنامه‌های سفر یک روزه معاون رئیس جمهوری به استان یزد است.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.