سرهنگ رضا زارع چهارشنبه شب در همایش ایمنی ترافیک با اشاره به آمار بالای تصادف این وسیله نقلیه در استان بدون اشاره به تعداد تصادف‌ها و زخمی‌ها  اظهار داشت: اغلب مجروحان و فوتی‌های حوادث موتورسیکلت ۱۰ تا ۲۰ سال دارند.

وی ادامه داد: برای کاهش حوادث راهنمایی و رانندگی به فرهنگ‌سازی و همکاری بین‌بخشی و همراهی خانواده‌ها در استان نیاز داریم .

همچنین مدیرکل آموزش و پرورش یزد گفت: رعایت مقررات توسط راکبان موتورسیکلت در کنار فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی در کاهش حوادث رانندگی موثر است.

عباسعلی دانافر افزود: آموزش و پرورش و مدیران واحدهای آموزشی استان آماده هرگونه همکاری برای آموزش و فعالیت‌های فرهنگی در این مورد هستند.

در این همایش تعدادی از مدیران مدارس راهکارهایی را برای کاهش خطر تصادف ناشی از استفاده نادرست از موتورسیکلت ارائه کردند.

تهیه برنامه آموزشی، آموزش دانش‌آموزان به خصوص دوره ابتدایی و تهیه و تولید فیلم‌های آموزشی از جمله تصمیمات این گردهمایی که در آستانه بازگشایی مدارس برگزار شد، بود.

استان یزد بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد  که ۸۷ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

هم اکنون از حدود ۴۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت در یزد، حدود ۱۵۰ هزار آن بدون شماره است.

یکی از علل بالا بودن آمار مرگ و میر و تعداد زخمی‌ها در میان موتورسواران یزدی استفاده نکردن از کلاه ایمنی و بی‌توجهی به مقررات راهنمایی و رانندگی هنگام تردد در سطح شهر، خیابان‌های خلوت و کوچه‌ها و نیز شرایط اقلیمی، فرهنگی و اجتماعی است.

موتورسیکلت به عنوان یک وسیله نقلیه  نیاز به شماره گذاری دارد، کسی که هدایت آن را به عهده دارد حتما باید گواهینامه از پلیس داشته باشد متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان یزدی نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.      

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.