علیرضا ابوالحسنی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی برگزاری جشنواره تئاتر استانی افزود: همانطور که مدتی قبل شهرمیبد میزبان مراسم افتتاحیه جشنواره پیرغلامان به صورتی مطلوب بود در اجرای این جشنواره نیز می‌تواند با همکاری و تعامل، برگزارکننده خوبی باشد.

رییس انجمن هنرهای نمایشی یزد نیز گفت: با اعتمادی که به میبد شد با خیال راحت برگزاری بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی به این شهرستان سپرده شد.

احمد ندافی با اشاره به راه‌اندازی دبیرخانه جشنواره افزود: با صلاحدیدی که صورت گرفته رونمایی از پوستر جشنواره با حضور خبرنگاران و خبرگزاری ها در مرکز استان انجام می‌شود.

وی در حاشیه این نشست به ایرنا گفت: تا به حال ۳۰ کار صحنه ای و حدود هشت تا ۱۰ کار خیابانی به دبیرخانه جشنواره که در دو بخش خیابانی و صحنه ای از ۲۳ تا ۲۷ آبان امسال اجرا می‌شود ارجاع داده شده‌ است.

رییس انجمن هنرهای نمایشی یزد در ادامه اظهار داشت : کیفیت آثار مهم است نه کمیت آنها ، آثار پس از بازبینی تا نیمه دوم مهرماه انتخاب و اعلام می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میبد هم طی سخنانی با اشاره به تجهیز سالن اصلی و سالن پلاتو و نیز ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده در وزارتخانه برای اینکه به سالن پلاتو اختصاص یابد گفت: میبد به عنوان تنها شهردر استان که مجموعه تئاترشهر دارد  درحال آماده شدن برای میزبانی بیست و هشتمین جشنواره استانی تئاتر است و در یک سال اخیر هر ۴۰ روز یک تئاتر بر روی صحنه داشته است.

هادی زارع افزود: به توجه به تاکید امام جمعه میبد بر استفاده از زبان هنر به خصوص هنر نمایش درمقابل آسیب‌های اجتماعی ، ارتقای این هنر در شهرستان برای ایجاد نشاط اجتماعی مورد هدف قرار گرفت و پیشنهاد برگزاری جشنواره داده شد ، همچنین پیگیری‌هایی برای توسعه فیزیکی مجموعه تئاتربرای استفاده از ظرفیت هنر نمایش شهرستان شد.

شهرستان میبد ۵ گروه نمایش فعال ثبت شده دارد و مرکز آن در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

۹۹۳۴/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.