حجت الاسلام محمد فخرالدینی روز چهارشنبه در نشستی با کارکنان این مجموعه افزود: امام‌ حسین (ع) تا آخرین  قطره خون خود از دین اسلام دفاع کرد و لحظه‌ای دست از اهداف و آرمان‌های الهی بر نداشت و به همه انسان‌ها در طول تاریخ درس مقاومت و دینداری آموخته است.

وی ادامه داد: خامس‌آل عبا با وجود سختی‌ها دست از یاری دین خدا  بر نداشت و بر اجرای امر به معروف و نهی از منکر به تمام معنا پافشاری کرد باید مردم ایران خصوصا جوانان ما با پیروی از آن حضرت برای تحقق این فریضه الهی در جامعه اسلامی تلاش کنند.

این مسئول فرهنگی در ادامه ، عدالت‌محوری و توجه به مردم و ضعیفان جامعه را در کنار تکیه بر اصول زو اساسی‌ترین درس‌ها و عبرت‌های عاشورای حسینی ذکر کرد.

فخرالدینی بیان داشت: باید روحانیان و مبلغان دینی در کنار فعالیت رسانه‌های گروهی برای فرهنگ‌سازی درس‌های کربلا بیش از گذشته اقدام کنند.

وی گفت: اگر اهداف امام‌حسین (ع) در جامعه و بین مردم نهادینه شود قطعا شاهد جامعه اسلامی و دور شدن از برخی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های فرهنگی خواهیم بود .

این مسئول تاکید کرد: باید جوانان را علاوه بر شورحسینی  در مسیر شناحت بیشتر از مکتب امام‌حسین (ع) ،یاران و فرزندان این امام همام سوق داد.

فخرالدینی اظهار داشت: خیر دنیا و آخرت و سعادت حقیقی در گرو حرکت در راه و مرام  امام‌ حسین (ع) و تکیه بر معنویت و دین است.

آئین‌های عزاداری امام حسین(ع) سومین امام شیعیان جهان که دهم محرم سال ۶۱ هجری قمری در اجرای امر به معروف و نهی از منکر به همراه ۷۲ نفر از یاران با وفایش در صحرای کربلا به شهادت رسید، از اول ماه جاری شروع شد و تا ۱۳ محرم ادامه دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.