محمدحسین توحیدی‌فر روز دوشنبه در گفت‌ و گو با ایرنا با تأکید بر تلاش تأمین اجتماعی بر تداوم ارائه خدمات مناسب به بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی در مراکز طرف قرارداد و با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین خدمات درمانی مورد نیاز بیمه شدگان نسبت به خرید خدمات از مراکز درمانی دولتی، خصوصی و خیریه اقدام کرده است افزود: خرید خدمات درمانی بر اساس تعرفه‌های مصوب شورای عالی بیمه انجام می‌شود.

وی با اشاره به آغاز طرح تحول سلامت از آغاز سال ۹۳ توضیح داد : با شروع طرح تحول سلامت علی رغم افزایش بی‌رویه و ناگهانی تعرفه خدمات درمانی، سازمان تأمین اجتماعی نیز به منظور همراهی با دولت در جهت حل یکی از مشکلات کشور در زمینه کاهش پرداختی از جیب مردم از سبد هزینه‌های سلامت برآمده است.

توحیدی‌فر تأکید کرد : سازمان تأمین اجتماعی با وجود عدم پیش‌بینی هزینه‌ها در بودجه سال ۹۳ افزایش تعرفه‌ها را پذیرفت .

مدیر درمان تامین اجتماعی یزد با اشاره به اینکه این افزایش ناگهانی هزینه‌ها در قبال افزایش ناچیز درآمدها با هیچ محاسبات بیمه‌ای منطبق نبود تأکید کرد: موافقت و همراهی سازمان در اجرای این طرح صرفاً در جهت کاهش مشکلات مردم بود .

وی ادامه داد : امیدوار بودیم در ادامه روند اجرا با رعایت گایدلاین‌ها و نظارت‌های ویژه توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال‌های بعد این هزینه‌ها روند منطقی به خود بگیرد که متأسفانه این انتظار و توقع به حق سازمان جامه عمل نپوشید و کماکان هزینه‌ها به دلیل افزایش بار مراجعه و نیز افزایش نیازهای القایی و پرداخت‌های ۲k به هیئت علمی سیر صعودی گرفته است .

توحیدی‌فر با بیان اینکه از سال‌های قبل حسب مصوبات مجلس و دولت، اقشار مختلفی از جمله زنان قالیباف ، کارگران ساختمانی و ... به صندوق تأمین اجتماعی تحمیل شده‌اند که پرداخت سهم کارفرمای آنها به عهده دولت گذاشته شده است ، توضیح داد : در طول این سال‌ها دولت محترم به دلایل عدیده از جمله بدعهدی دولت‌ها و تحریم‌های ظالمانه کشورهای غربی این مهم را محقق ننموده است .

وی گفت : سازمان تأمین اجتماعی با وجود این فشارها و با انبوهی از مطالبات مراکز درمانی خصوصی ، دولتی و خیریه مواجه شده است در حالی که از طرف دیگر هزاران میلیار تومان از دولت محترم بستانکار می‌باشد .

مدیر درمان تأمین اجتماعی گفت : حرف حق سازمان تأمین اجتماعی این است که دولت محترم طبق مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی ، بخشی از مطالبات و دیون خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نماید تا این سازمان نیز متقابلاً توان پرداخت مطالبات مراکز دانشگاهی را داشته باشد .

توحیدی‌فر همچنین با تأکید بر تلاش سازمان در جهت رفع مشکلات و پرداخت مطالبات بیمارستانها و مراکز طرف قرارداد افزود : سازمان تأمین اجتماعی از دو ماه گذشته با اخذ ۲۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی مطالبات دانشگاههای علوم پزشکی را تا شهریور ماه سال ۹۷ پرداخت نموده است ، در حالیکه مراکز خصوصی و خیریه هنوز مطالبات خود را از مرداد ۹۷ به بعد دریافت نکرده‌اند .

وی ادامه داد : انتظار ما این است که همانگونه که بیمارستان‌های خصوصی و خیریه با پیش گرفتن سیاست اقتصاد مقاومتی و تدابیر جدی علیرغم این مشکلات کماکان به ارائه خدمات به بیمه‌شدگان ادامه می‌دهند ، بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد نیز که یادگار سومین شهید محراب که خود الگوی خدمت رسانی به مردم بود می‌باشد ، در راه قطع قرارداد همکاری پیش قدم نشوند و کماکان با صبر و بردباری خدمت خود به بیمه‌شدگان را که قریب به ۸۰ درصد جمعیت استان می‌باشد را تداوم دهند .

توحیدی‌فر افزود : با شناخت کاملی که از خصوصیات مردمی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد دارم ، کاملاً اطمینان دارم که قلب رئوف ایشان تصمیم بر ادامه خدمت به بیمه‌شدگان خواهد داشت .

وی ادامه داد : به امید خدا این روزهای سخت خواهد گذشت و کماکان با ادای دین دولت محترم به سازمان تأمین اجتماعی شاهد حل مشکلات در آینده نزدیک خواهیم بود .

۷۵۳۷/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.