مصطفی سالاری پنجشنبه شب در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی و چهاردهمین دوره تجلیل از تعاونی‌های برتر استان یزد که با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: تاخیر در وصول بودجه حمایتی، باعث عقب افتادن پرداخت مطالبات به بیمارستان‌ها می‌شود که تلاش برای تامین این بودجه از طریق دیگری مانند تهاتر برای وصول بخشی از این رقم در حال پیگیری است.

وی  جلوگیری از افزایش بدهی‌ها و بروزرسانی پرداخت‌های جدید را رویکرد سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: یکی از نارسایی‌های موجود ، تعداد زیاد افراد زیرپوشش این سازمان است به گونه ای که تأمین اجتماعی، هم اکنون دوسوم حق بیمه ۲۶ صنف زیرپوشش خود را دریافت نمی‌کند و این مسئله مشکلات مالی را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: خدمات درمانی تأمین اجتماعی تنها به خدمات ارائه شده در درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی خلاصه نمی‌شود و خدمات این سازمان از بخش خصوصی، دولتی و خیریه‌ها نیز به بیمه شدگان ارائه می شود.

سالاری اضافه کرد: تأخیر در پرداخت مطالبات، کیفیت خدمات رسانی به افراد زیرپوشش را تحت تأثیر قرار داده با این وجود تلاش این سازمان بر عمل به تعهدات در قبال بیمه شدگان است بنابر این ایجاد عدالت بین شهرستان‌های مختلف در دستور کار سازمان قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیتهای استان یزد در حوزه تأمین اجتماعی گفت: یزد به لحاظ درصد پوشش بیمه تأمین اجتماعی در رتبه دوم کشور است به همین دلیل در قبال درمان حدود ۸۰ درصد مردم این استان مسئولیت داریم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای شرکت در آیین بهره برداری طرح‌های هفته تعاون و شرکت در برخی جلسات کاری به یزد سفر کرده است.

 جمعیت زیرپوشش تامین اجتماعی استان یزد ۷۳۹ هزار نفر است که از این تعداد ۲۷۲ هزار نفر بیمه شده اصلی و ۶۴ هزار نفر مستمری بگیر اصلی هستند که با احتساب افراد تبعی ۷۷ درصد جمعیت استان از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

سازمان تأمین اجتماعی در استان یزد یک بیمارستان و ۱۳ درمانگاه دارد.

۱۹۶۸/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.