محمد شریعتمداری روز پنجشنبه در دیدار با نماینده‌ ولی فقیه در استان و امام‌جمعه یزد افزود: تاکنون در ارتباط با مهارت‌آموزی، قدم‌های بسیار خوبی در کشور با همکاری دستگاه‌های مختلف ، بخش‌خصوصی و خیران برداشته شده و این نهضت روز به روز افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: رونق تولید و اشتغال مولد در گرو همکاری تمام بخش‌ها، مشارکت همگانی و برگزاری دوره‌های مختلف مورد نیاز مهارت و کارآفرینی  است که امیدواریم با تحقق آن اهداف نظام اسلامی محقق شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون ۹۳ هزار تعاونی در گرایش‌ها و بخش‌های مختلف در سطح  کشور فعالیت دارد که گسترش و حمایت از آنها بر حسب ضرورت در استان ها مدنظر است.     

شریعتمداری تصریح کرد: رونق تولید و اشتغال و ایجاد زمینه برای فعالیت جوانان به همکاری تمام دستگاه‌ها و مشارکت بخش خصوصی و فعالان تولیدی و اقتصادی نیاز دارد و در این راستا گام‌های خوبی تاکنون برداشته شده است.

به گفته وی افزون بر  ۵۰۰ هزار مددجو  از خدمات بهزیستی در سطح کشور استفاده می‌کنند و تامین مسائل و مشکلات آنها همواره مدنظر بوده و همچنان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در کشور افرادی در استان‌ها زیر خط فقر هستند تصریح کرد: فقرزدایی و کمک به تولید و اشتغال با همکاری تمام بخش‌ها همواره به صورت جدی در اولویت این وزارتخانه است .

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزایش دستمزد مستمری بگیران را از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه ذکر کرد و افزود: در بین سال‌های ۹۲ تا ۹۵ دستمزد مستمری‌بگیران رشد بسیار خوبی داشت. 

شریعتمداری ، مبارزه با فساد را در دستور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام و تصریح کرد: این امر با قوت ادامه دارد و مراتب  به صورت شفاف به مردم اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی گفت: همبستگی و مقاومت مردم، تمام توطئه‌های اقتصادی و فرهنگی دشمنان را به شکست کشانده و باید این روحیه و همدلی همچنان در کشور ادامه یابد.

وی افزود: راه برون‌رفت از مشکلات همان همدلی ، هوشیاری و کار و تلاش و فعالیت مضاعف در حوزه‌های مختلف اقتصادی است که با همراهی مردم و مسئولان محقق می‌شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر یک‌روزه به استان یزد، ضمن بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی، از تعاونی‌های برتر استان تجلیل و در سفر به شهرستان بافق هم جاده بافق-رفسنجان به طول ۳۱ کیلومتر و بافق-ساغند به طول ۶۴ کیلومتر را افتتاح م‌ی‌کند.

۷۵۳۶/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.