سیدمحمد رستگاری روز سه شنبه در ستاد اربعین حسینی شهرستان افزود: به دلیل ناآگاهی برخی مردم با الزام سفر، لازم است کمیته آموزش آداب سفر، مسائل فرهنگی و برخی قوانین عراق را که مرتبط با سفر زائران است به اطلاع شهروندان برساند تا با آگاهی سفر کنند و زمینه آسایش آنها در این سفر معنوی فراهم شود.

وی لزوم استفاده از تجربه سال‌های اخیر را در این مورد ضروری دانست و یادآور شد: به عنوان نمونه پارسال‌ تعدادی از کاروان‌ها مجوز سفر را اخذ نکرده بودند و در مسیر رفت و برگشت با ناهماهنگی‌ها و مشکلاتی مواجه شدند که ارائه خدمات نامناسب موجب نارضایتی برخی زائران و سردرگمی آنان در مرز شده بود.

وی توضیح داد: به منظور تکرار نشدن چنین مواردی لازم است درخواست متقاضیان صدور مجوز به صورت دقیق بررسی و از ورود افراد بدون مجوز پیشگیری شود.

به گزارش روز سه شنبه فرمانداری یزد، همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری یزد اظهار داشت: اربعین حسینی بزرگترین اجتماع شیعیان در جهان است که می‌تواند منجر به ایجاد انسجام و اتحاد بیشتر برای مقابله با تهدیدات دشمنان شود.

محمدعلی جعفری افزود: با توجه به اهمیت و عظمت این رویداد، شهرستان یزد باید نقش مهم خود را در ابعاد مختلف مرتبط با مراسم اربعین ایفا کند، لازم است دستگاه‌های ذیربط تمام

 ظرفیت‌های خود را برای تسهیل سفر زائران و برگزاری این مراسم به کار گیرند.

همچنین جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان یزد، با بیان تلاش‌های صورت‌گرفته برای ارائه خدمت شایسته به ۳۷ هزار زائر در سال ۱۳۹۷، گزارشی در خصوص خدمات و فعالیت‌های کمیته اعزام و مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه در سال جاری ارائه کرد.

وی افزود: طبق سهمیه ابلاغ شده از تهران، در مجموع ۲۵ هزار و ۵۵۰ نفر  اسکان در روز، سهمیه یزد است که حدود ۳۶ هزار و ۶۰۰ پرس غذا هم در هر وعده توزیع می‌شود.

مشهدی بافان تعداد موکب‌های فعال استان در اربعین را ۳۴ مورد اعلام کرد و یادآور شد: حدود نیمی از این مواکب مربوط به شهرستان یزد است.

ساماندهی موکب‌داران، برنامه‌ریزی اسکان زائران در کربلا، کاظمین، نجف و مرز چذابه، تمهیدات لازم برای استقرار زیرساخت‌های بهداشتی، ضرورت انجام مقدمات امور گمرکی در یزد به منظور تسریع خروج از مرز، جذب منابع خیری، تهیه و آماده کردن اجناس مورد نیاز برای ارسال به مکان‌های پیش‌بینی شده، درخواست تسریع در بررسی طرح پیشنهادی مساعدت شورای شهر به ستاد و معرفی رانندگان فعال برای اخذ حواله لاستیک سهمیه‌ای، از دیگر محورهایی بود که وی به آن اشاره کرد.

همچنین محمدصادق طهماسبی، مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری یزد و دبیر ستاد اربعین استان در خصوص برخی پیشنهادها و ابهامات مطرح شده در جلسه توضیحاتی را مطرح کرد.

وی با بیان ضرورت توجه به تأمین امنیت و سلامت غذایی زائران گفت: تهدید بیوتروریسم از جمله خطرهایی است که باید نسبت به آن دقت کافی داشته باشیم، لازم است مدیران موکب‌ها، مسئولان تغذیه و سایر سرگروه‌ها به صورت تخصصی آموزش ببینند تا  فرایندها را به صورت دقیق رصد کنند.

۷۵۳۷ / ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.