حجت‌الاسلام حسین زارع‌زاده روز دوشنبه به ایرنا افزود: یکی از مهمترین برنامه‌های این نهاد در محرم، ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی است که همزمان با سراسر کشور در امامزادگان واجب التعظیم در حال برگزاری است.

وی بصیرت افزایی با تکیه بر سیره امام حسین(ع) و درس‌هایی که از قیام عاشورا می‌توان گرفت ، تقویت باورهای دینی مردم، استکبارستیزی و ترویج روحیه مبارزه با ظلم را از مهمترین اهداف این طرح برشمرد .

حجت‌الاسلام زارع‌زاده اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش  را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و افزود: این برنامه توسط اداره اوقاف و طبق نیات ثبت شده در وقف نامه‌ها در قالب طرح شمیم حسینی اجرا می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه یزد در ادامه از برگزاری این طرح در ۵۵ امامزاده و بقعه متبرکه استان خبر داد و یادآور شد: ۲۵ نفر از مبلغان اعزامی از حوزه علمیه قم که هر کدام دارای تخصص‌های ویژه تبلیغی هستند در منطقه حضور دارند و در خیمه‌های معرفتی که در جوار امامزادگان برپاست مشغول پاسخگویی به مسائل دینی، اعتقادی، تربیتی و مشاوره خانواده‌ها هستند.

این مسئول امور وقف استان همچنین از برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه دهه اول ماه محرم، لبیک یا حسین،  برنامه نوجوانان عاشورایی با عنوان سوگواره احلی من العسل، رهروان زینبی و برنامه‌های عزاداری و اقامه نماز جماعت ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در امامزادگان و بقاع متبرکه خبر داد.

 یزد از لحاظ تعداد موقوفه و رقبه از جمله استان پیشتاز کشور است که این خود گویای اعتقاد قلبی مردم مومن این دیار به مساله وقف و اهمیت آن دارد ، تعداد آن به ترتیب بیش از ۱۱ هزار و افزون بر ۴۱ هزار مورد در زمینه های مختلف است .

 شاخص ترین نیات واقفان به ترتیب شامل روضه خوانی و عزاداری امام حسین (ع) ، اطعام در ماه محرم ، افطاری در ماه رمضان ، هزینه‌های  مسجد اعم از روشنایی ، حقوق امام جماعت و سایر نیازها و همچنین کمک به مستمندان ،خیرات و مبرات است .

مهمترین موقوفات یزد مجموعه مرحوم ابوالقاسم رشتی ، بیمارستان گودرز ، باغ دولت آباد ، مسجد جامع کبیر و مجموعه امیر چقماق است .

در استان یزد ۱۰۳ بقعه متبرکه و امامزاده واجب التعظیم وجود دارد  که معروف ترین آن امامزده سیدجعفر محمد(ع) ، امامزاده جعفر(ع) یزد و امامزاده عبدالله بافق است.

۷۵۳۷ / ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.