حجت الاسلام علی گندمی عصر سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مردم استان دارالعباده یزد در برپایی محافل و مجالس حسینی در کشور همواره سرمشق و الگو هستند و بنحو مناسبی به ائمه طاهرین و حضرت سیدالشهدا (ع) عشق و ارادت می‌ورزند.

وی ادامه داد: باید در جریان برگزاری این اجلاس بزرگ که میهمانان زیادی از بلاد مسلمین در آن حضور دارند شیوه و نحوه عزاداری و مطالب و مداحی‌های فاخر و دقیق برای شرکت کنندگان بیان شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر یزد به اهمیت توجه به عزاداری اصیل و سنتی توسط هیات‌های دینی و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) اشاره کرد و اجرای درست آن را خواستار شد.

گندمی بیان داشت: باید مطالب نوحه‌ها و مداحی‌ها با استناد به مدارک موثق تهیه و برای هیات‌ها و مردم در ماه محرم و برنامه‌های اجلاس ارائه شود.

وی تصریح کرد: معرفی فلسفه قیام حسینی و نهضت عاشورا باید همواره با روحیه دینی و انقلابی مدنظر مداحان و دست اندرکاران قرار گیرد.

هفدهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی با حضور ۷۰۰ مهمان داخلی و خارجی از امروز تا هشتم شهریورماه در استان برگزار می‌شود؛ مراسم افتتاحیه آن در شهر میبد و اختتامیه  اجلاس پنجشنبه شب در  حسینیه امیرچقماق یزد با حضور مقامات کشوری، میهمانان و هیات‌های مذهبی برگزار می‌شود.

استان یزد یک هزار و ۵۰۰ هیات مذهبی دارد.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.