محمدعلی طالبی روز یکشنبه در هشتاد و نهمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار داشت: باید حمایت‌ها در بحث پرداخت تسهیلات به سمتی سوق داده شود که به رشد اشتغال و کاهش بیکاری در استان کمک کند.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد تأکید کرد : فلسفه وجودی پرداخت تسهیلات ، حفظ اشتغال موجود و یا ایجاد اشتغال جدید است به همین دلیل باید تسهیلات سرمایه در گردش برای واحدهایی در نظر گرفته شود که در صورت نبود آن، در معرض تعطیلی قرار دارد و یا اشتغال موجود خود را از دست خواهند داد.

استاندار یزد اولویت پرداخت تسهیلات ثابت را برای ایجاد اشتغال جدید در واحدهای تولیدی و صنعتی  ضروری دانست و تصریح کرد: اولویت ایجاد اشتغال در بحث ارائه وام، اشتغال نیروهای بومی و همچنین دانش آموختگان دانشگاهی استان ضروری است در غیر این صورت هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

طالبی خاطرنشان کرد: در واقع اگر به این اولویت‌ها توجه نشود همچنان با بالا رفتن نرخ بیکاری ، توقعات جامعه و از دست رفتن منابع مواجه هستیم، باید نظارت جدی در این مورد صورت گیرد.

وی با تأکید بر لزوم تعریف روشی برای تحقق موارد پرداخت تسهیلات و ایجاد اشتغال با اولویت‌های استان تاکید کرد: این مکانیسم می‌تواند با هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت(صمت) ، بانکها و اداره کار و تعاون طراحی شود.

رئیس کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید یزد ادامه داد : برای شروع کار فهرستی از اشتغال پیش بینی شده از محل پرداخت تسهیلات تهیه شود و در آن فرایندی که بتوان برای طراحی فهرست به کار گرفت در جلسات بعدی برای اطلاع بانک‌های عامل ، دستگاه‌های متولی و مردم در راستای شفافیت و پاسخگویی ارائه شود.

با تصمیم امروز کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ، ۳۵۱ میلیارد تومان تسهیلات از محل رونق تولید و تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود.

تاکنون ۸۸ نشست کارگروه اصلی تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شد که در قالب آن چهار هزار و ۴۵ مصوبه سه هزار و ۹۹۸ پرونده بررسی شده‌ است.

۸۲ درصد مشکلات بررسی شده مربوط به مسائل بانکی بود و عمده موضوع طرح شده نیز مربوط به صنایع نساجی ، شیمیایی و سلولزی ، معدنی ، فلزی ، برق ، غذایی و دارویی ، جهاد کشاورزی ، گردشگری و نیز تبصره ۱۸ قانون بودجه است.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد.

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصولات نساجی، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

۱۹۶۸/ ۲۰۴۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.