معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ترویج فرهنگ زکات با یکدیگر همکاری می کنند.

به گزارش ایسنا - منطقه یزد، «غلامرضا مشعل چی» در نشست هم اندیشی فرهنگ سازی و ترویج زکات که با حضور معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی استان برگزار شد، گفت: کمیته امداد و سازمان تبلیغات اسلامی استان یزد در ترویج فرهنگ زکات با یکدیگر همکاری می کنند.

وی افزود: همکاری و مشارکت در ترویج و فرهنگ سازی زکات و تشویق کشاورزان و دامداران به پرداخت زکات با استفاده از ظرفیت مبلغان و روحانیون طرح هجرت و روحانیون مستقر در شهرستان‏ها و روستاهای استان از جمله مصوبات نشست هم اندیشی مسئولان کمیته امداد و تبلیغات اسلامی استان یزد بود.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد ادامه داد: تشویق و ترغیب روحانیون و مبلغان در تبلیغ، اطلاع رسانی و احیای فریضه الهی زکات، انفاق و دستگیری از فقرا و نیازمندان و همچنین معرفی مبلغان و عاملین علاقه مند همکاری به دبیرخانه شورای زکات استان(کمیته امداد) از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود.

وی گفت: تلاش برای هدایت نذورات خیران و نذردهندگان و کمک های آنان در طول سال به ویژه عید سعید قربان، ماه مبارک رمضان، ماه محرم و صفر و همچنین ایام برداشت محصولات زراعی و باغی برای فقرا و نیازمندان از دیگر مباحثی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مشعلچی با بیان این که 547 مبلّغ و عامل افتخاری در زمینه تبلیغ و جمع‌آوری زکات با کمیته امداد استان یزد همکاری دارند، یادآور شد: مردم نیکوکار استان یزد طی سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۸۹۲ میلیون تومان زکات و کفاره پرداخت کردند که ۹۱ درصد زکات پرداختی مستحب و ۹ درصد واجب بوده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.