رییس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد در این نشست با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب طبق فرمایشات مقام معظم رهبری اظهارکرد: اگر بخواهیم کارها به نحو احسن انجام شود باید به دست جوانان بدهیم، امروز هر جایی جوانان حاضر شوند پیشرفت حاصل شده است.

محمدحسن احرام پوش با اشاره به معرفی ظرفیتها و پتانسیل های دانشگاه علوم پزشکی در برگزاری هرچه بهتر جشنواره ادبی هنری رویش تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد دارای ۵ هزار دانشجو، ۵۰۰ عضو هیات علمی، ۱۰ دانشکده، ۱۵ رشته دکترا، ۳۰ رشته کارشناسی ارشد، یک رشته فوق تخصصی نوزادان و چند رشته فلوشیپ جز دانشگاههای طراز اول کشور محسوب می شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی یزد از ۶۰ دانشگاه علوم پزشکی کشور رتبه ۷ را به خود اختصاص داده است که با توجه به این مهم شرکت کنندگان کنکور سراسری متقاضی تحصیل در این دانشگاه هستند.

رئیس دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی یزد عنوان کرد: بااعتماد به دانشجو عرصه ها را به دانشجو بسپاریم تا امور به خوبی انجام شود.

وی تاکید کرد: نباید تسلیم دشمن شد بلکه با روحیه قدرت و قوت در عرصه حضور داشته باشیم و نشان دهیم که می توانیم.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی یزد هم تاکید کرد: با برپایی جشنواره های فرهنگی و هنری در بین دانشجویان، بنیه های فرهنگی در دانشگاههای استان و کشور تقویت و نهادینه می شود.

علی دهقانی ضمن تبیین اهداف کلی جشنواره تصریح کرد: باتوجه به اهمیت و جایگاه هنر در انتقال فرهنگ اصیل اسلامی به نسل جدید تصمیم بر آن شد با به کارگیری دانشجویان و با توجه به ظرفیت های دانشگاهها نسبت به طراحی و اجرای جشنواره ادبی هنری رویش اقدام نماییم.

وی افزود: به منظور حمایت حداکثری دانشگاهها از این حرکت ارزشمند دانشجویی هرساله یکی از روسای دانشگاههای استان به عنوان دبیرجشنواره به عبارتی، حامی این حرکت دانشجویی معرفی می شوند، که درسال جاری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به عنوان میزبان و مدیریت امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه به عنوان دبیرخانه این جشنواره انتخاب شده است.

دکتر دهقانی شناسایی دانشجویان مستعد در زمینه های مختلف هنری، ادبی و فرهنگی را از مهمترین اهداف برپایی چهارمین جشنواره ادبی هنری رویش عنوان کرد.

وی اظهارامیدواری کرد: با برپایی اینگونه جشنواره های فرهنگی ادبی، بنیه های فرهنگی در دانشگاههای استان و کشور تقویت و نهادینه شود.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی یزد هم گفت: شناسایی پتانسیل های دانشجویان مهمترین هدف جشنواره ادبی هنری رویش است.

روح اله عسکری با اشاره به جایگاه معاونت و مدیریت امور فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی یزد در پیشبرد اهداف جشنواره رویش تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی یزد در تمام جشنواره های وزارتی اعم از جشنواره دانشجوی نمونه، قرآن و عترت و غیره خوش درخشیده است.

وی کسب رتبه پنجم ملی، دانشگاه در جشنواره قرآن و عترت در سال گذشته و کسب رتبه های برتر این دانشگاه در جشنواره فرهنگی بین المللی سیمرغ را از دیگر افتخارات این دانشگاه برشمرد و افزود: ما در جشنواره بین الملی سیمرغ ۱۵۰ اثر فرهنگی هنری به دبیرخانه ارسال کرده ایم که ۱۹ اثر رتبه کسب کرد.

دکتر عسکری با بیان اینکه امسال دبیرخانه جشنواره ادبی هنری رویش در معاونت فرهنگی دانشجویی واحد مدیریت امورفرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی شهیدصدوقی یزد مستقر است اظهارامیدواری کرد: دانشجویان زیادی در این جشنواره شرکت کنند و حضور پررنگ تری داشته باشند و جزء دانشگاههای برتر استان باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم  چهارمین جشنواره ادبی هنری رویش خروجی بسیارخوبی داشته باشد تا بتوانیم از برگزیدگان استفاده کنیم.

جشنواره رویش در ۶ بخش هنرهای تجسمی، آوایی، نمایش، شعر، ادبیات و فیلم برگزار می شود.

۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.