استاندار یزد با بیان این‌که نباید در تامین اقلام کشاورزی نگرانی داشته باشیم، گفت: توجه ویژه به ذخایر استراتژیک کشاورزی استان ضروری است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدعلی طالبی» در نشست هم‌اندیشی مدیران ادارات مجموعه سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: این جلسه در راستای ارزیابی عملکرد و بررسی گزارش‌های دستگاه‌های دولتی استان برگزار شده است.

وی افزود: در این نشست که به‌ عنوان اولین جلسه با دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، طی آن گزارش و برنامه‌های بخش‌های مختلف این سازمان اعلام شد.

استاندار یزد با اشاره به وجود نقدها و نظراتی که در جلسه مطرح شد گفت: مطمئناً این نظرات باعث تقویت برنامه‌ها خواهد شد.

طالبی همچنین این نکات را مبتنی بر بهره مندی هر چه بهتر از منابع آب و خاک استان اعلام و تصریح کرد: تقویت بخش‌های دارای ضعف در استان مثل حوزه گوشت و صنایع مرتبط می‌تواند به بازدهی بیشتر حوزه دامپروری کمک کند.

وی با تاکید مجدد بر دقت و مراقبت در واگذاری‌ها عنوان کرد: واگذاری‌ها باید به سرانجام برسد و در صورت لزوم در بحث واگذاری ها تغییر رویه انجام گردد تا سرمایه‌گذاران  با استفاده از حمایت‌های لازم در بحث زمین و تسهیلات تحولی در استان بوجود آورند.

این مسئول همچنین با ابراز امیدواری بر تدوام این جلسات که بصورت مستقیم با مدیران دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود اظهار کرد: باید روند برنامه‌ها را به سمتی برد که نقایص و اشکلات به حداقل برسد و شاهد عملکرد بهتری در دستگاه‌ها باشیم.

استاندار یزد با تاکید بر لزوم بهره‎وری بیشتر از منابع آب استان در بخش کشاورزی تصریح کرد: ملزم هستیم تا بخشی از مصرف آب کشاورزی استان را کاهش داده و همچنین از طرفی باید فضای سبز و زیر بنای موجود در این بخش را حفظ و سطح تولیدات کشاورزی را ارتقاء دهیم.

وی همچنین با بیان لزوم رونق بخشیدن به تولیدات کم آب‌خواه در استان گفت:  باید به ذخائر استراتژیک کشاورزی استان توجه ویژه‌ ای بشود تا در تامین این اقلام  در استان نگرانی نداشته باشیم.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.