رییس حوزه هنری یزد گفت: کارگاه تخصصی خلق پوستر با عنوان «بهشت همین نزدیکی» با محور آیات قرآن کریم با حضور استاد مسعود نجابتی و هنرمندان 5 استان کشور در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«محمدصادق کوچک‌زاده» با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ملی طراحی پوستر «40 آیه زندگی» در استان،‌اظهار کرد:‌ این جشنواره با محوریت خانواده و سبک زندگی اسلامی در یزد برگزار می‌شود.

وی برگزاری کارگاه خلق پوستر«بهشت همین نزدیکی» را از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره دانست و افزود: این کارگاه آموزشی‌ ـ‌ تولیدی همزمان با سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و هفته ازدواج زیر نظر استاد مسعود نجابتی چهره سرشناس گرافیک معاصر ایران با همراهی سیدمهدی حسینی و محمدحسین مؤیدی از طراحان گرافیک کشور برگزار خواهد شد.

رییس حوزه هنری استان یزد در ادامه با بیان این‌که این کارگاه تخصصی 15تا 17 مرداد در سالن شهید بهشتی سازمان جهاد کشاورزی یزد برگزار می‌شود گفت: در این کارگاه سه روزه بیش از 30 هنرمند از استان‌های خراسان رضوی، کرمان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و یزد، ضمن دانش‌افزایی و هم‌اندیشی، با تأسی از 40 آیه کلام وحی به خلق پوستر در زمینه خانواده، ازدواج و سبک زندگی اسلامی می‌پردازند.

کوچک‌زاده، فرهنگ‌سازی در خصوص سبک زندگی اسلامی و ایرانی، عمومی‌سازی پوستر برای بهره‌برداری آحاد جامعه، جریان‌سازی مبانی قرآنی در زندگی روزمره به ویژه برای زوج‌های جوان، توجه ویژه به الگو‌سازی برای جوانان با عنایت به بیانیه گام دوم، خلق آثار ارزشمند و تأثیرگذار بر مبنای آیات قرآن کریم و کمک به ارتقاء سطح محتوایی و کیفی آثار را از جمله اهداف این کارگاه برشمرد.

وی با اشاره به محدودیت حضور در کارگاه گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره آموزشی ـ تولیدی می‌توانند مشخصات، سوابق کاری و ۵ اثر شاخص خود را به نشانی: artyazd@yahoo.com ارسال یا از طریق تارنمای www.artyazdplus.ir ثبت نام کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36231400 داخلی 18 تماس بگیرند.

کوچک‌زاده تصریح کرد: هنرمندان پس از ارزیابی و تأیید آثارشان توسط اساتید، برای حضور در کارگاه دعوت می‌شوند.

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ملی طراحی پوستر «40 آیه زندگی» با بیان اینکه در مراسم اختتامیه جشنواره با اهدای جوایزی از برگزیدگان کارگاه پوستر تقدیر می‌شود افزود: آثار منتخب در نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: تلاش برای ساختن خانواده سالم و بالنده با سبک زندگی اسلامی در جهت تحقق جامعه‌‌ مترقی و پویا، بهره‌گیری از رهنمودهای قرآنی در راستای تحقق ازدواج پایدار و تحکیم بنیان خانواده و بهره‌گیری از زبان هنر برای ترویج و تفهیم آیات الهی از مهمترین اهداف جشنواره «40 آیه زندگی» است.

گفتنی است؛ مسعود نجابتی متولد 1346 در تهران، کارشناس ارشد رشته گرافیک، مدیر هنری، طراح گرافیک، خوشنویس، مدرس دانشگاه و مؤلف کتاب «خط در گرافیک» است.

کارگاه پوستر «بهشت همین نزدیکی» با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان یزد، دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری یزد، حوزه هنری یزد، سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری یزد، کانون هنر شیعی، نهضت مردمی پوستر انقلاب و کانون طراحان یزد(ترنج) برگزار خواهد شد.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.