«غلامرضا فتح آبادی» روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آموزش های پیش از ازدواج در قالب راه اندازی کانون زندگی و برنامه های سازمان امور اجتماعی کشور با همکاری و همراهی دستگاه های متولی از جمله عوامل کاهش طلاق در این استان بوده است.
وی ادامه داد: سه هزار و 13 واقعه طلاق پارسال در این استان به ثبت رسید که بر این اساس نرخ حاصل از ثبت طلاق در استان 2 و یک دهم در هزار بود و شهرستان های دلیجان و آشتیان به ترتیب با چهار و سه دهم در هزار بیشترین و شهرستان شازند و زرندیه با یک و سه دهم و محلات با پنج دهم در هزار کمترین نرخ ثبت طلاق را داشته اند.
دبیر کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی گفت: نسبت ازدواج به طلاق های ثبت شده در آمار سال گذشته این استان 2 و 86 صدم بود و به ازای هر 100 ازدواج 34 و 96 صدم طلاق در استان به ثبت رسیده است.
فتح آبادی گفت: 18 هزار و 442 واقعه ولادت نیز سال گذشته در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی افزود: نرخ ثبت ولادت سال گذشته در استان مرکزی 12 و 9 دهم در هزار به ثبت رسیده است و شهرستان های کمیجان و اراک به ترتیب با 15 و 6 دهم و 14 و یک دهم در هزار بیشترین و شهرستان های تفرش و فراهان با هشت و سه دهم و 9 در هزار کمترین نرخ ولادت را داشته اند.
وی، نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در استان مرکزی در سال گذشته را برابر با 106 عنوان کرد و اگفت: این شاخص در مدت مشابه قبل 105 بود که بیانگر ثبت 106 واقعه ولادت پسر به ازای هر 100 واقعه ولادت دختر است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی توضیح داد: هفت هزار و 763 واقعه فوت نیز پارسال در این استان به ثبت رسید که بر این اساس نرخ ثبت فوت استان پنج و چهار در هزار بود.
فتح آبادی افزود: شهرستان های تفرش و آشتیان به ترتیب با هشت و هشت دهم و هشت و سه دهم در هزار بیشترین و شهرستان های ساوه و شازند با سه و 6 دهم و چهار و چهار دهم در هزار کمترین نرخ فوت را در این مدت به خود اختصاص داده اند.
وی ادامه داد: به ازای هر فوت روستایی در سال گذشته یک و 51 صدم فوت شهری به ثبت رسیده است.
دبیر کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی استان مرکزی افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت فوت استان در سال گذشته برابر با 129 بود این شاخص در مدت مشابه سال قبل از آن 126 بوده است .
فتح آبادی گفت: به ازای هر 100 واقع فوت ثبت شده دختر حدود 129 واقع فوت پسر در این مدت در استان مرکزی به ثبت رسیده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: هشت هزار و 619 واقعه ازدواج نیز پارسال در استان ثبت شد که این مهم نشان از ثبت نرخ حاصل ازدواج 6 در هزار در استان است.
وی ادامه داد: شهرستان کمیجان و آشتیان به ترتیب با 9 و 6 دهم و هشت و پنج دهم در هزار بیشترین و شهرستان های زرندیه و محلات به ترتیب با چهار و 2 دهم و چهار و هفت دهم در هزار کمترین نرخ ثبت ازدواج را در این مدت داشته اند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.