علی احمدیان با بیان اینکه جشنواره یاد شده از ساعت ۹ صبح تا ۲۱ شب برگزار می‌شود گفت: دومین کارگاه آموزشی استانی با موضوع سازگاری باکم آبی در بخش کشاورزی برای آموزش و آگاهی بخشی به کشاورزان در حاشیه این جشنواره برپا میشود.

وی توسعه گردشگری پایدار و روستاگردی، برند سازی محصولات روستایی، بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید محصولات داخلی و بهره‌مندی از ظرفیت‌های منطقه در راستای اقتصاد مقاومتی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره  بیان کرد و  افزود: روستای ده بالا یکی از ۱۰ روستاهای هدف گردشگری شهرستان تفت است که برداشت گیاهان دارویی و گیلاس و تولید عرقیجات گیاهی در آن رونق فراوان دارد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی فرمانداری تفت، وی اظهار داشت: جشنواره مورد اشاره با همکاری فرمانداری و بخشداری مرکزی تفت، دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری، میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی و دهیاری آمحسن  برگزار می شود.

احمدیان با بیان اینکه این شهرستان ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه گردشگری و کشاورزی دارد افزود: برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند نقش مهمی در حضور گردشگران و سرمایه گذاران حوزه کشاورزی و به ویژه باغداری در این شهرستان داشته باشد و به معرفی میوه های فصلی، گیاهان دارویی و عرقیجات گیاهی منطقه نیز پرداخته شود.

بخشدار مرکزی تفت خاطرنشان کرد: در سال جاری تاکنون جشنواره‌های متعددی در این بخش برگزار که با استقبال خوب مردم روبرو شده است و با برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های صورت گرفته و با توجه به تدوین تقویم گردشگری بخش مرکزی شهرستان تفت برگزاری این‌گونه جشنواره‌ها ادامه خواهد داشت.

مرکز شهرستان تفت در ۲۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.