به گزارش شامگاه چهارشنبه روابط عمومی استانداری گیلان به ایرنا، محمدعلی نجفی در مراسم افتتاح پایانه مسافربری کلاچای از توابع شهرستان رودسر، از افتتاح حدود چهار هزار میلیارد تومان پروژه طی پنج ماه گذشته در گیلان خبر داد و افزود: در سفر فروردین ماه رئیس جمهوری، 2 هزار و 530 میلیارد تومان افتتاح پروژه در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، خدماتی و تجاری بوده که در 65 درصد آن توسط بخش خصوصی بوده است.
وی با قدردانی از مجموعه‌ مدیریت شهری در افتتاح این پایانه‌ مسافربری خاطر نشان کرد : بسیار زیبا است که بخش خصوصی برای احداث این پایانه بیش از 2 میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه می‌کند و از تسهیلات بانکی نیز استفاده نمی‌کند.
استاندار گیلان با بیان اینکه ارائه گزارش هایی که در آن تلاش و کوشش وجود داشته باشد، برای مردم امیدآفرین است، گفت: در بخش‌های مختلف استان بویژه بخش کشاورزی ، آبیاری تحت فشار و قطره‌ای اقدامات بسیاری صورت گرفته که بعضاً مشاهده می‌شود برخی طوری اذعان می‌کنند که گویا گیلان از این بخش بهره‌ای نبرده است.
نجفی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب بر موضوع استفاده از مواهب دریا بسیار تأکید دارند، افزود : خوشبختانه مردم مقید به استفاده از مواهب گردشگری حلال با رعایت موازین و چارچوب ارزشی و اسلامی هستند.
وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اساسی در عدم پیشرفت سایت نفتی سردار جنگل موضوع زیست محیطی بوده، گفت: در این خصوص با رئیس جدید سازمان محیط زیست مذاکره کردم و خواستار رفع موانع زیست محیطی پروژه‌های بزرگی همچون سایت نفتی سردار جنگل هستیم.
وی افزود: خیلی از کشورهای اروپایی در داخل دریا اقدام به احداث پالایشگاه می‌کنند و ما نیز باید این دانش را بدست بیاوریم زیرا همه هدف ما این است تا از هر ظرفیتی برای ایجاد اشتغال و رونق آن گام موثری برداریم.
در هفته دولت امسال ، یک هزار و 174 پروژه در گیلان با یک هزار و 226 میلیارد تومان اعتبار به بهره‌برداری رسیده است.
شهرستان رودسر در 75 کیلومتری شرق مرکز استان گیلان قرار دارد.
7294/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.