محمد کاظمی نسب روز چهارشنبه در بازدید از طرح اوقات فراغت مرکز فنی وحرفه ای امام حسین (ع) این شهرستان که با همراهی امام جمعه ابرکوه انجام شد، به خبرنگار ایرنا گفت: با توسعه آموزش‌های مهارتی می توان به اهداف تعیین شده در مسیر رونق تولید ملی دست یافت و وضعیت معیشتی افراد جامعه را نیز بهبود بخشید. 

رییس کارگروه اشتغال ابرکوه خاطر نشان کرد: مهارت آموزی نسل جوان علاوه بر پرکردن اوقات فراغت آنان، کسب شغل را در آینده برای این قشر آسان می کند، چرا که بخش قابل توجهی از بیکاری نسل جوان به فقدان مهارت باز می گرددکه با ارایه خدمات مهارتی فنی و حرفه ای به افراد جویای کار، می توان زمینه کاریابی را برای آنان فراهم کرد.

امام جمعه ابرکوه هم در این بازدید با تجلیل از اقدامات آموزش فنی وحرفه ای گفت : خروجی این آموزش‌ها باید بهبود زمینه کاریابی، تولید و اشتغال باشد، زیرا تربیت نیرو با رویکرد اشتغالزائی، کاری بنیادین و ارزشمند است.

حجت الاسلام سیدابراهیم حسینی با قدردانی از تلاش مربیان و آموزشیاران مرکز فنی وحرفه ای اظهار داشت: مرکز آموزش فنی و حرفه ای نقش آشکاری را در ترویج فنون بومی، محلّی و ملّی دارد و جوانان با استفاده از فرصت‌هایی که آموزش فنی و حرفه ای ایجاد کرده، می‌توانند در زمینه‌های مختلف خدماتی، صنایع دستی ، تولید پوشاک و دیگر مشاغل فعالیت کنند.

رییس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه بابیان اینکه یکی از مولفه های کار و اشتغال علاقه و دنبال کردن کار است یاد آور شد:  اشتغال‌های خانگی ریشه در سنت نیاکان گذشته ما در بخش‌های کشاورزی و صنایع دستی دارد.

رییس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای امام حسین (ع) ابرکوه هم با ارائه گزارشی از برنامه‌های طرح اوقات فراغت این مرکز گفت: هم اکنون ۲۴۰ نفر از جوانان و نوجوانان جذب کلاس‌های آموزشی طرح اوقات فراغت شده‌اند.

عباس حسنی افزود: در این کلاس‌ها آموزش‌های مورد نیاز در رشته‌های مکانیک، برق خودرو، سرویس و نگهداری خودرو، طراحی دوخت، رشته‌های تزئینی، رایانه و همچنین صنعت، جوشکاری، تراشکاری، لوله کشی و تأسیسات، برق ساختمان، رشته‌های لوازم خانگی، خیاطی و دوربین مداربسته آموزش داده می‌شود.

وی اضافه کرد: دوره‌های آموزشی در کارگاه‌های مجهز و با وسایل مورد نیاز برگزار و در پایان دوره‌ها با برگزاری امتحان گواهینامه مهارت برای افراد موفق در آزمون‌ها صادر می‌شود.

حسنی همچنین خاطرنشان کرد: علاوه بر طرح اوقات فراغت تابستانی، آموزش‌های مهارت آموزی برای یک هزار و ۷۰۰ کارآموز زیر نظر ۱۷ مربی در مراکز ثابت و سیار این نهاد در ۴۰ رشته برگزار شده است.

به گفته وی، هم اکنون ۱۵ کارگاه ثابت در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در رشته‌های تأسیسات، لوازم خانگی، برق صنعتی و ساختمان، کارآفرینی، دوربین مدار بسته، کارگاه برق و جوشکاری ، مکانیک خودرو و رایانه فعال است.

مرکز فنی و حرفه‌ای ابرکوه سال ۱۳۸۲ با یک مرکز ثابت و ۱۰ مرکز سیار شهری و روستایی، کارگاه صنایع و جوار دانشگاهی دایر شده و تاکنون ۲۰ هزار نفر از افراد جویای کار و متقاضیان حرفه‌های مهارتی در خوشه‌های صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر آموزش‌های لازم را در این مرکز گذرانده‌اند و برای ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر آنان گواهینامه مهارت صادر شده است.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.