رییس شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به نقاط مشرکت فرهنگی و اجتماعی دو شهر بم و یزد، گفت:‌ خاطره تلخ زلزله بم امروز به عبرتی جدی برای ساخت و ساز شهری در ایران تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«غلامعلی سفید» در همایش تبادل فرهنگی هنری یزد-بم که در قالب پویش فضای آشنا با حضور اعضای شورای اسلامی اسلامی و مدیران ارشد ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد و بم برگزار شد، با اشاره به اهمیت خاطره تلخ زلزله بم، اظهار کرد:‌ این اتفاق ناگوار امروز به عبرتی مهم برای حوزه ساختمان سازی و مدیریت توسعه شهری تبدیل شده است.

وی با بیان این‌که مردم یزد و بهم به واسطه برخورداری از شرایط زیست محیطی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند،‌افزود: قنات‌های آبرسان، معماری خشتی و شرایط آب و هوایی از جمله نقاط مشترک فرهنگی مردم یزد و بم است.

رییس شورای اسلامی شهر یزد با بیان این‌که خوشبختانه امروز شرایط همکاری مشرکت بین دو شهر یزد و بم بیش از پیش ایجاد شده است،‌گفت: ما باید قدر روابط خود را بدانیم و راهکارهای توسعه بیش از پیش را در این راستا تقویت کنیم.

سفید در ادامه با اشاره به ظرفیت پزشکی یزد،‌تصریح کرد:‌ خوشبختانه امروز به لطف حضور پزشکان بزرگی چون پرفسور افلاطونیان یزد امروز به قطب پزشکی جنوب و جنوب شرق کشور تبدیل شده و همین دستاورد نقش مهمی در تقویت روابط شهرمیراث جهانی با دیگر شهرهای کشور ایفا می‌کند.

این مسئول خاطرنشان کرد:‌ شهرداری و اعضای شورای اسلامی یزد قصد دارند به منظور تقویت روابط فرهنگی و اجتماعی دو شهر یزد و بم یکی از خیابان‌های این شهر را به نام بم نامگذاری کنند.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.