مدیرکل هواشناسی استان یزد با اشاره به این موضوع که دمایی حس شده توسط مردم نسبت به دمای واقعی متفاوت است، گفت: در سال جاری دو ایستگاه سنتی باران سنجی بافق با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال خودکار سازی می‌شود .

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«رضا برهانی» در مراسم معارفه رییس جدید هواشناسی بافق با بیان این‌که اطلاعات بارندگی به صورت لحظه‌ای رصد می‌شود و این موضوع در بحث مدیریت سیلاب و حوادث ناشی از بارندگی تاثیرگذار است، اظهار کرد: خودکار سازی ایستگاه باران سنجی، داده‌های اقلیمی، میزان بارش، اطلاعات دمایی و رطوبتی منطقه را به صورت خودکار و لحظه‌ای ثبت و به مرکز ارائه می‌کند.

وی افزود:‌ هم اکنون یک ایستگاه همدیدی در بافق، ایستگاه اقلیم شناسی خودکار در سبزدشت و یک ایستگاه آلودگی سنجی در این شهرستان در حال فعالیت هستند.

مدیرکل هواشناسی استان یزد در ادامه با اشاره به این‌که دمای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی بافق طبق استاندارد جهانی است، گفت: دمایی که توسط مردم احساس می‌شود نسبت به دمای واقعی متفاوت است .

برهانی در پایان تصریح کرد: دمایی که مردم آن را احساس می‌کنند بستگی به ورزش باد، رطوبت و تابش آفتاب دارد بنابراین وقتی مردم در محیط آزاد قرار می‌گیرند این شرایط غیراستاندارد بر روی دمای احساسی آنها تاثیر می‌گذارد .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.