حمید مشتاقیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تبیین تمهیدات دستگاه های مختلف برای خدمات‌دهی به مسافران تابستانی ابرکوه، اظهار کرد: بخش اعظم واحدهای این اقامتگاه‌ها با هدف توسعه پایدار گردشگری در شهرستان ابرکوه، در روستاهای شهرسب، مریم آباد و تیزک در محدوده ۱۶۲ هکتاری بافت‌ تاریخی ابرکوه فراهم شده است.

وی با بیان اینکه ابرکوه یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری کشور و دارای ۴۰۰ اثرتاریخی و طبیعی است، یادآور شد: در بافت تاریخی ابرکوه، خانه تاریخی و فاخر آقازاده و خانه تاریخی مستوفی برای اسکان مسافران و گردشگران مهیا شده است .

مشتاقیان ادامه داد: در خانه‌های بوم‌گردی و رستوران‌های سنتی با غذاها و نان محلی از مسافران و شهروندانی که از این فضاها استفاده می‌کنند، پذیرایی می شود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه تصریح کرد: با اقداماتی که در خانه های بوم‌گردی شهرستان ابرکوه انجام شده، فضای مناسبی برای مسافران فراهم شده که این اقدمات بستر مناسبی را برای افزایش جذب گردشگر به این شهرستان ایجاد کرده است.

ابرکوه با ۴۰۰ اثر تاریخی، طبیعی، فرهنگی، سرو ۴۵۰۰ ساله و هشت روستای هدف و نمونه گردشگری در مسیر جاده ابریشم قرار دارد.

تاکنون ۱۴۳ اثر شهرستان ابرکوه در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است .

منزلگاه امام رضا (ع)، خانه آقازاده، خانه‌های قدیمی، قلعه‌های تاریخی، مسجد جامع، کوه گنبد عالی، بافت تاریخی ۱۶۲ هکتاری شهر ابرکوه و … از بناهای شاخص این شهرستان است.

ابرکوه در مسیر طریق الرضا(ع) و جاده ابریشم و در مجاورت استان‌های اصفهان، فارس و یزد که به مثلث طلایی گردشگری مرکز ایران شهرت دارد، قرار دارد .

مرکز شهرستان ابرکوه با ۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد و در مسیر جاده اصلی یزد - شیراز قرار دارد و فاصله این شهر تا شیراز ۳۰۰ کیلومتر و تا اصفهان ۲۸۰ کیلومتر است.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.