مجید جوادیان زاده روز شنبه در نخستین نشست کارگروه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر استان افزود: قرار گرفتن در بین استان های پیش رو هدف گذاری ما در طرح های ملی است که یکی از این طرح ها شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر است.
 وی خاطرنشان کرد: این طرح فرصت مناسبی برای فرهنگ  و هنر شهرستان ها است تا از این طریق اعماق فرهنگی و هویتی را واکاوی و بازشناسی کنند.
جوادیان زاده تصریح کرد: این طرح می تواند موضوع کاری مشترک برای تمامی دستگاه های فرهنگی و هنری استان باشد و از این طریق ظرفیت های شهری مختلف معرفی شود.
 وی گفت: در این طرح، رسانه ها می توانند نقش اثر گذار داشته و در جهت معرفی ابعاد مختلف این طرح و همچنین معرفی ظرفیت های شهرستان ها حرکت کنند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد خاطرنشان کرد: فرهنگ امری پیچیده است که بایستی ابعاد مختلف آن را نهادهای مختلف، سازمان های غیر دولتی فرهنگی، رسانه هاو فعالان اجتماعی مورد بحث و گفتگو قرار داده و معرفی کنند.
جوادیان زاده بیان کرد: شهر بر اساس فرهنگ و هنر باید بازسازی و بازخوانی شود یعنی ما در هر گوشه شهر دغدغه فرهنگ و هنر داشته باشیم و آن را در بین مسئولان ایجاد کنیم.
وی گفت: جهانی شدن یکی از مهمترین فرآیندهایی است که در دو بعد همانندسازی و همشکل سازی صورت می گیرد و در بعد اول آن فرهنگ ها و هویت های گوناگون شکل گرفته و در بعد دیگر آن نیز ایجاد فرصت هایی است که برای آن فرهنگ و هویت های محلی خود را معرفی می کنند.

۲۰۸۸/ ۶۱۹۷

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.