محمدرضا کارگر روز  شنبه در بازدید از موزه مردم شناسی مهریز یزد و گفت و گو با فرماندار و مسئولان فرهنگی این شهر افزود: حفظ و معرفی هویت ملی از عوامل مهم راه‌اندازی موزه است و زمینه برای همکاری با علاقه‌مندان فراهم می باشد.

وی ادامه داد: موزه‌ها مهمترین محیط‌های معرفی داشته‌های فرهنگی و ‌تاریخی است و باید با همکاری بخش خصوصی و حمایت‌های مادی و معنوی نسبت به گسترش آن اقدام کرد.

این مسئول اظهار داشت: موزه‌ها  باید به مراکز اصلی نشان دادن ظرفیت‌های گذشتگان و  موجب تعالی مردم و جامعه شود و برای تحقق آن به برنامه‌ریزی نیاز است.

کارگر بیان داشت: توسط بخش  خصوص شاهد آمادگی برای همکاری در راه اندازی موزه‌های مختلف هستیم و این همکاری از سوی مسئولان در کشور وجود دارد.

همچنین فرماندار مهریز  به اهمیت موزه‌داری و گسترش و رونق آن در منطقه اشاره کرد و گفت: وضعیت جغرافیایی این شهرستان بنحوی است که گردشگران زیادی از موزه بازدید می‌کنند.

رضا زارع زاده‌مهریزی افزود: حمایت‌ها و اختصاص بودجه های ملی برای تقویت موزه مردم شناسایی مهریز و معرفی ظرفیت‌های منطقه یک ضرورت است.

موزه مردم شناسی مهریز برای شناخت آداب و رسوم و اعتقادات مردم منطقه بوده و بیشتر اشیای موزه به همت مردم این شهرستان اهدا شده است .

در مجموع بیش از ۵۰۰ اثر شامل ابزار و وسائل مربوط به مشاغل سنتی، ظروف فلزی صرف غذا، کتیبه و سنگ نوشته‌های قدیمی، اسناد و قباله های قدیمی، پوشاک سنتی مردم منطقه و وسایل استحمام و ابزار جنگ در موزه مردم شناسی مهریز جمع‏ آوری شده است.
این موزه هم اکنون در باغ جهانی پهلوانپور قرار دارد.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

۷۵۳۶/  6197

  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.