شهردار یزد مناسب سازی فضاهای شهری را ضروری دانست و گفت: اصل موضوع و هدف جشنواره گردشگری معلولین در حقیقت حمایت از حقوق شهروندی و جذب مشارکت عمومی برای تحقق این مهم است.

به گزارش ایسنا-منطقه یزد،«جمال الدین عزیزی» در پنجمین جلسه کارگروه شهر دوستدار معلول که با حضور رییس و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد، با بیان این‌که خوشبختانه شورای پنجم فعالیت‌های زیرساختی و بنیادی خوبی برای توسعه بیش از پیش شهر میراث جهانی یزد انجام داده است، ترسیم و تحقق آینده‌ای روشن برای یزد مستلزم همکاری و هم‌افزایی مسئولان و دستگاه‌های مختلف در حوزه مدیریت شهری است.

وی با اشاره به ضرورت مناسب سازی فضاهای شهری، افزود: اصل موضوع و هدف جشنواره گردشگری معلولین در حقیقت حمایت از حقوق شهروندی و جذب مشارکت عمومی برای تحقق این مهم است.

شهردار یزد در ادامه با بیان این‌که برگزاری این چنین رویدادهای فرهنگی و خدماتی مورد حمایت و تأیید و در راستای رویکرد مدیریت جدید شهرداری یزد است، گفت: در حال حاضر بحث مناسب‌سازی فضاهای شهری از جمله مسائل و خدمات جا افتاده در دیگر شهرهای جهان است و باید در شهر میراث جهانی یزد هم متناسب با دیگر ظرفیت‌های بین المللی این دیار در این حوزه برنامه‌ریزی شود.

عزیزی مناسب سازی فضاهای شهری را در حقیقت احترام به حقوق شهروندی دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های اجرایی شهرداری برای برگزاری این جشنواره انجام می‌شود.

این مسئول با بیان این‌که در برنامه نویسی این جشنواره باید سادگی و کیفیت اجرایی مد نظر قرار گیرد، تصریح کرد: توجه به دعوت و حضور طیف‌های مختلف معلولین در اولین جشنواره گردشگری معلولین یزد ضروری است.

وی با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط بین شهرهای مثلث گردشگری، اظهار کرد: پیشنهاد می‌کنم  در این دوره جشنواره فقط میزبان معلولین ساکن در شهرهای مثلث گردشگری باشیم.

شهردار یزد در ادامه با اشاره به ضرورت ایجاد هم‌افزایی برای برگزاری اولین جشنواره گردشگری معلولین،گفت: بخشی از فعالیت‌های آموزش شهروندی هم باید در بازه زمانی برگزاری جشنواره برنامه‌ریزی و اجرایی شود.

عزیزی محور بودن معلولان برای برنامه‌ریزی را از دیگر ضرورت‌های اجرایی این جشنواره در یزد دانست و بیان کرد: بیان و معرفی توانایی‌های معلولین یزدی می‌تواند یکی از برنامه‌های شاخص این جشنواره باشد.

وی با بیان این‌که شهرداری در بسیاری از مواقع به کمک دستگاه‌های اجرایی و نظارتی می‌رود، گفت: می‌شود با برنامه‌ریزی منسجم و مستمر مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی در برگزاری این جشنواره را جذب کرد.

لزوم راه‌اندازی پویش مناسب سازی در یزد


«حسین صالحیان» معاون خدمات شهری شهرداری یزد در این جلسه با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی فضاهای شهری، اظهار کرد: انجام یک سری فعالیت‌های اجتماعی با محوریت معلولین از جمله اقدامات در دستور کار معاونت خدمات شهری برای بزرگداشت روز جهانی معلولین در یزد است.

وی برگزاری جشنواره گردشگری معلولین را از دیگر اقدامات و برنامه‌های پیشنهادی برای روز جهانی معلولین است، افزود: این جشنواره فرصت مناسبی برای راه‌اندازی پویش مناسب سازی فضاهای عمومی توسط شهرداری و اشخاص حقیقی در یزد است.

این مسئول راه‌اندازی پویش مناسب سازی با مشارکت اقشار مختلف جامعه را از جمله اقدامات حائز اهمیت و موثر در حاشیه اولین جشنواره گردشگری معلولین عنوان کرد و گفت: دستیابی به دستاوردهای ماندگار در این حوزه به همکاری و احساس مسئولیت تمام واحدهای شهرداری و دستگاه‌های اجرایی مرتبط نیاز دارد.

معاون خدمات شهری شهرداری یزد در ادامه تدوین برنامه‌های فرهنگی هنری را از دیگر رویکردهای اجرایی این جشنواره دانست و گفت: 100 روز تا برگزاری جشنواره گردشگری معلولین در یزد باقی مانده است.

صالحیان با بیان این‌که خوشبختانه امسال با پیش‌بینی رییس کمیسیون خدمات و محیط زیست شهری اعتبار لازم برای مناسب سازی و تدوین برنامه‌های این حوزه انجام شده است، تصریح کرد: اولین جشنواره گردشگری معلولین با چهار محور فرهنگی، عمرانی، گردشگری و اجرایی در یزد برگزار می‌شود.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: مناسب‌سازی فضاهای شهری که به واسطه برگزاری این جشنواره در یزد انجام می‌شود در حقیقت ایجاد ظرفیت مناسب و ماندگار برای استفاده معلولین یزدی از فضاهای ساخته شده است.

 

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.