معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد گفت: نزدیک به ۷۵ درصد واحدهای تولیدی استان که مصوبه پرداخت تسهیلات بانکی کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید داشته اند به هر دلیل نتوانسته‌اند تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدمسعود عظیمی اظهار داشت: برداشت ما این است که ۲۵ درصد واحدهای تولیدی باقیمانده هم عمدتا مشتری های بانک‌ها هستند که به آنها تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

وی افزود: به همین دلیل افرادی که مشتری یک بانک نیستند ولی بر اساس تقاضای خودشان و مصوبه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان برای دریافت تسهیلات معرفی می شوند باید نهایت تلاش و همکاری از سوی بانک‌ها به منظور پرداخت تسهیلات انجام شود.

عظیمی خاطرنشان کرد: ضروری است بانک‌ها تلاش کنند با توجه به دستور سازمان بازرسی استان برای تغییر و افزایش این درصدها در پرداخت تسهیلات اقدامات بیشتری صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار درباره اعتبار تبصره ۱۸ قانون بودجه برای افزایش اشتغال در کشور و نحوه توزیع آن در استان یزد، ‌گفت: ۵۸۰ میلیارد ریال تسهیلات در مرحله اول برای طرح‌های نیمه تمام صنعتی یزد اختصاص یافته است و به همین دلیل باید اولویت بندی های لازم در این رابطه را داشته باشیم.

عظیمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در این خصوص در کنار اولویت بندی بر اساس میزان پیشرفت طرح ها و پروژه های نیمه تمام هستان که تا ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، باید مسائل اجتماعی، وضعیت نرخ بیکاری و اشتغال، محرومیت شهرستان ‌ها و نیز اختصاص تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط مورد توجه جدی قرار گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز در این نشست گفت: پرداخت ‌دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۴۸ واحد تولیدی استان یزد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید امروز تصویب شد.

محمدرضا علمدار یزدی ‌ادامه داد: با موافقت بانک‌ها‌ی استان مقرر شد این تسهیلات به واحدهای تولیدی به صورت سرمایه ثابت و سرمایه در گردش پرداخت شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.