فرماندار اردکان در شورای مسکن این شهرستان گفت: با توجه به وجود اراضی زیاد، نباید مشکل کمبود و گرانی زمین به‌ شکل فعلی در اردکان ادامه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه یزد، «بهروز شهابی‌زاد» ضمن بیان این مطلب، به جلسه هفته گذشته با حضور مدیران استانی و نماینده مردم اردکان اشاره کرد و افزود: سه گام مهم در این حوزه آغاز خواهد شد.

وی برنامه‌ریزی واحدهای صنعتی برای اسکان نیروهای کار موقت و پیمانکاری در شهرستان را از این اقدامات برشمرد و گفت: برخی واحدها برای ساخت واحدهای آپارتمانی در صورت همکاری شهرستان در تأمین زمین اعلام آمادگی کرده‌اند و کار جانمایی در این رابطه انجام خواهد شد.

‌‌‌ فرماندار با استناد ظرفیت‌های قانونی درباره زمین‌های مازاد دولتی و طرح مسکن اجتماعی، تصریح کرد: دستگاه‌های دولتی که زمین بلااستفاده دارند، مکلف به واگذاری آن به راه و شهرسازی برای تبدیل آن به کاربری مسکونی می‌شوند و در این ‌خصوص در حال شناسایی زمین‌ها و بررسی آن‌ها هستیم.

وی آزادسازی بخش بزرگی از زمین‌های محدوده بلوارهای آیت‌الله خاتمی‌(ره) و غدیر را از دیگر گام‌های مهم در این زمینه برشمرد و از اداره راه و شهرسازی خواست مسئله را با جدیت و سرعت دنبال کند.

شهابی‌زاد توجه به ساخت‌وساز و مرمت بافت‌های فرسوده شهری در راستای ایجاد قابلیت سکونت را از دیگر ظرفیت‌های موجود برشمرد و گفت: مدیریت شهرستان به ‌صورت تمام‌قد این موضوع را حمایت خواهد کرد و دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده توسط دولت، بر لزوم حمایت از این طرح و ارائه تسهیلات تأکید کرده است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.