معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: جذب سرمایه های خرد مردمی در اقتصاد موجب ارزش افزوده بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجعفر کبیری در سفر به یزد و بازدید از تعاونی بندرخشک یزد اظهار داشت: یزد دارای سرمایه های اجتماعی فراوانی است که باید کمک کرد تا به سایر نقاط کشور تعمیم یابد.

وی با بیان اینکه یزد الگویی موفق در تعاونی ارائه داده که در جذب سرمایه های مردم موفقیت داشته است ادامه داد: جذب سرمایه های خرد مردمی کمک به ارزش افزوده بیشتر است در عین اینکه چندان نیاز به تسهیلات هم ندارند و می توانند با همین سرمایه های خرد مردمی به رشد برسند.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رویکرد وزارت تعاون نیز مردمی کردن اقتصاد است اضافه کرد: بنا داریم کمک کنیم به تعاونی هایی که سرمایه های خرد مردمی را دارند و با اعتماد مردم توانسته اند دستاوردهای عظیمی را در کارنامه خود به ثبت برسانند و آن را حفظ کنند.

وی با اشاره به واگذاری شرکت های شستا به بخش تعاونی تصریح کرد: تفاهم نامه ای برای واگذاری شرکت‌های شستا به تعاونی‌ها منعقد شده و به زودی این موضوع محقق خواهد شد.

کبیری بیان داشت: مهمترین تفاهمی که درخصوص واگذاری به تعاونی ها در این زمینه صورت گرفته واگذاری شرکت های سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) به تعاونی ها است که تفاهم نامه ای نیز در این خصوص با اولویت هایی چون واگذاری شرکت ها به تعاونی های توسعه عمران شهرستان ها امضا شده است.

وی عنوان کرد: با انتشار صورت های مالی شرکت های قابل واگذاری، این اطلاعات را در اختیار تعاونی هایی دارای اهلیت قرار گرفته و بستر لازم برای این انتقال فراهم شده است.

معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه در عالی ترین سطح نظام این تمایل وجود دارد تا تعاونی ها توسعه پیدا کنند اظهار داشت: در خصوص راه اندازی بندر خشک پیشگامان و انجام امور مربوطه قطعا جلساتی ترتیب داده خواهد شد و با توجه به سرمایه گذاری که شده است این مجموعه قطب حمل و نقل و بارانداز خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.