فرماندار ابرکوه با بیان اینکه آموزش می‌تواند راه حل مناسبی برای پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو باشد، گفت: با توزیع گوشت فاقد برچسب و مجوز بهداشتی برخورد قضایی خواهد شد.

محمد کاظمی نسب در گفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به فوت بیمار 19 ساله اظهار داشت: آموزش به روستاییان و عشایر می‌تواند راه حل مناسبی برای پیشگیری و مقابله با بیماری تب کریمه کنگو باشد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت تکایا و مساجد و در راستای آگاه سازی مردم ادامه داد: مقرر شده تا قبل از احداث کشتارگاه در بخش بهمن و با توجه به‌ ضرورت و اهمیت موضوع کشتار بهداشتی، ظرف مدت پنج روز اقدامات لازم برای انتقال دام‌های بخش بهمن به کشتارگاه ابرکوه انجام شود.

فرماندار ابرکوه عنوان کرد: اختصاص یک خودرو یخچال دار برای نقل و انتقال همچنین انجام کشتار بهداشتی و قانونی از دیگر برنامه های در این زمینه است .

وی با تاکید بر خودداری از ذبح دام در خارج از کشتارگاه های تحت نظارت دامپزشکی و خرید گوشت از اماکن غیربهداشتی و غیرمجاز اضافه کرد: مقرر شده پس از فراهم شدن مقدمات و زیرساخت‌های موردنیاز، برخورد قضایی با توزیع گوشت بدون برچسب شبکه بهداشت صورت گیرد.

کاظمی نسب افزود: به 7 قصابی موجود در بخش بهمن و کلیه مراکزی که کشتار انجام می‌دهند اطلاع ‌رسانی شده تا اگر از روز شنبه چهارم خردادماه، گوشت بدون برچسب شبکه بهداشت توزیع شود، مقامات قضایی وارد عمل شده و با آنان برخورد خواهند کرد.

وی بیان داشت: این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت مردم داشته و به هیچ وجه قابل مسامحه‌کاری و مماشات نیست و در این زمینه کاملا جدی نظارت و برخورد خواهد شد.

فرماندار ابرکوه تصریح کرد: اگر اقدامات پیشگیرانه جهت مقابله با این بیماری از جمله قرار دادن لاشه کشتار دام ها در پیش سرد انجام نشود، ممکن است این بیماری به انسان منتقل شود .

وی راه های پیشگیری از این بیماری را ممنوع کردن کشتارهای غیرمجاز در کل شهرستان و نگهداری لاشه‌های ناشی از کشتار قانونی به مدت 24 ساعت در پیش سرد دانست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.