به گزارش روز یکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی طالبی در دیدار با اعضای هیأت رئیسه اتاق تعاون استان اظهار کرد: تعاون بار معنایی خاص مبتنی بر ارزش‌های ملی و دینی دارد و به اتکای همین بار معنایی می تواند قوی تر و بهتر از دولت و بخش خصوصی در عرصه اقتصاد وارد شود.
وی افزود : لازم است دولت زمینه فعالیت موثر بخش تعاونی را فراهم کند و مسئولان تعاونی‌ها نیز قدر فرصت ها و ظرفیت‌هایی را که در اختیارشان قرار می گیرد بدانند.
استاندار یزد با بیان اینکه در شرایط فعلی با توجه به اینکه دولت با محدودیت منابع مالی روبروست و بخش خصوصی با مشکلات دست و پنجه نرم می کند ،تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود نیازمند مشارکت مردم هستیم.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: به همین دلیل بخش تعاون می تواند با استفاده از سرمایه های خُرد مردم و تشکیل شرکت هایی با سرمایه گذاری مناسب، کارهای اقتصادی خوبی انجام دهد.
به گفته طالبی یکی از بهترین شیوه ها برای جذب منابع خرد مردم ، تعاونی ها هستند،باید بتوانیم برای جلب اعتماد مردم و سرمایه‌گذاری در این بخش ساز و کارهای اعتماد آفرینی را برای جذب سرمایه گذاری مردمی فراهم کنیم.
وی تأکید کرد: اگر این مهم تحقق یابد، از جهت همراه شدن سرمایه های مردم با بخش تعا‌ون کمترین مشکل و مسأله را در استان خواهیم داشت.
وی خواستار تعریف درست جایگاه تعاون بویژه در بخش اشتغال و اقتصاد استان شد و ادامه داد: بخش تعاون علایق و اهداف خود را در حوزه سرمایه‌گذاری اعلام کند تا با برنامه‌های ویژه و حمایت و پشتیبانی مسئولان بتوانیم کارهای بزرگی برای توسعه استان انجام دهیم.
با توجه به سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی سهم 25 درصد برای تعاونی ها در اقتصاد ایران پیش بینی شده است.
از پنج هزار شرکت تعاونی ثبت شده ، 2 هزار تعاونی با 700 هزار عضو در استان فعال است که عمده آنها متعلق به شرکت های تعاونی مسکن مهر است.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.