به گزارش ایرنا ، محمدعلی طالبی روز سه شنبه در جلسه کمیته تسهیل گری سرمایه‌گذاری استان اظهار داشت: کارهای ارزنده‌ای در بخش سرمایه گذاری صورت گرفته است اما همه بخش‌ها را درگیر نکرده و بخش‌هایی از آن مغفول مانده است.
وی افزود: تمام دستگاه ها باید به دور از وظایف تعریف شده خود ، اقدامات اثر گذاری در حوزه اشتغال و توسعه سرمایه گذاری انجام دهند.
استاندار یزد با تأکید بر لزوم تعیین محورهای سرمایه گذاری بر مبنای سند آمایش سرزمین استان گفت: باید بسته های مناسب تشویقی برای جلب و جذب سرمایه گذاری و جمع بندی آنها تعریف شود.
طالبی ، مشخص کردن پهنه های سرمایه گذاری با تعریف زیرساخت های مورد نیاز ، کوتاه کردن فرآیندها و به حداقل رساندن آنها ، توجه ویژه به استفاده از ظرفیت منابع مالی و در نظر گرفتن بحث خلع ید در طرح هایی که اجرا نشده را از دیگر مسائل مهم در سرمایه گذاری عنوان کرد.
وی اضافه کرد: برخی از بروکراسی‌های اداری ، زیبنده نظام و حوزه اقتصادی کشور و استان یزد نیست و برخی مسائل را به راحتی و با تعامل دستگاه‌ها می توان سریع حل کرد.
رئیس مرکز سرمایه گذاری استان یزد بر لزوم عزم جدی در راستای رفع موانع فراروی سرمایه گذاری تصریح کرد و یادآور شد: به همین منظور با پرهیز از موازی کاری ، باید مرکز خدمات سرمایه گذاری ، فعال تر از همیشه کار کند.
طالبی تعیین تکلیف سریع تر واحدهای تملک شده توسط بانک ها ، تشکیل تیم کارشناسی قوی دیپلماسی برای مذاکره با بنیادها و نهادهای بزرگ مالی و سرمایه گذاری و مشخص کردن وضعیت پروژه های استان و وظایف دستگاه ها در تکمیل آنها را از دیگر فعالیت های ضروری در تسهیل سرمایه گذاری اعلام کرد.
در این جلسه نکاتی همچون آسیب شناسی دلایل معطل ماندن برخی سرمایه گذاری ها ، برنامه ریزی برای حل مشکلات طرح های راکد ، شناسایی موانع قانونی سرمایه گذاری با همکاری بخش خصوصی ، اصلاح فرآیند پیگیری درخواست متقاضیان سرمایه گذاری تقویت جایگاه مرکز خدمات سرمایه گذاری ، الکترونیکی شدن روند واگذاری طرح های نیمه تمام ، رجوع به سرمایه گذاران متخصص و بنیادهای بزرگ سرمایه گذاری و استفاده از توان یزدی های متخصص در حوزه های مالی در تهران از راهکارهای تسهیل گری در روند سرمایه گذاری در استان عنوان شد.
1968/ 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.