علی بورقی عصر سه شنبه در حاشیه نشست چگونگی برگزاری جشن گلریزان به خبرنگار ایرنا افزود: طی 11 سال گذشته این جشن برگزار شد و سال های گذشته میانگین 10 نفر با کمک خیران آزاد شدند.
دبیر جشن گلریزان ابرکوه تصریح کرد: سال گذشته ستاد دیه استان 2 میلیارد و 600 میلیون ریال برای آزادی 12 زندانی جرائم مالی غیرعمد کمک کرد.
وی اظهار امیدواری کرد که در دوازدهمین سال برگزاری جشن گلریزان، نقش خیران در کمک رسانی برای آزادی زندانیان پررنگ تر شود و ابرکوه بتواند در این کار انسانی همانند سال های قبل در استان یزد پیشگام باشد.
رئیس بازداشتگاه و مجتمع اشتغال ابرکوه ادامه داد: بروز حادثه قابل پیش بینی نیست، در صورت وقوع آن برای بعضی افراد، باید به همنوع خود کمک کنیم.
وی از مردم نیکوکار و افراد خیر خواست برای شرکت در جشن گلریزان از فردا ( چهارشنبه) برابر25 الی 31 اردیبهشت ماه به بازداشتگاه شهرستان واقع در جاده مریم آباد مراجعه کنند و یا کمک های نقدی خود را به شماره حساب های ستاد دیه 0108888888002 بانک ملی و شماره 38000090 نزد باک رفاه واریز و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.
بورقی تصریح کرد: دوازدهمین جشن گلریزان،31 اردیبهشت همزمان با ولادت امام حسن ( ع) با حضور امام جمعه ، فرماندار ،مسئولان اداره کل زندان ها و جمعی از مقامات قضایی استان و شهرستان برگزار می شود.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در 140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
اسلام افشون دیروز( دوشنبه) گفته بود هم اکنون 220 زندانی جرائم غیرعمد با 460 میلیارد ریال بدهی منتظر نگاه مهربانی افراد خیر برای آزادی هستند.
وی بیان داشت: از این تعداد 115 نفر با جرائم مالی، 93 تن به دلیل مهریه و نفقه و بقیه به دلیل تصادف عمر خود را در پشت میله های زندان می گذرانند.
در سال 1397 با همکاری خیران و پیگیری ستاد دیه و مردم 182 زندانی غیرعمد با تامین 57 میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند.
جرم غیرعمدی، فعل یا ترک فعلی است که وقوع آن بدون اراده فاعل رخ داده باشد، اما به هر حال قانون را نقض کرده، پس عنصر مادی تشکیل دهنده جرم غیرعمدی، تقصیر مرتکب است.
استان یزد یا یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت افزون بر چهار هزار نفر زندانی دارد که جرم اغلب این افراد که در چهار زندنی نگهداری می شود، مواد مخدر است.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.