به گزارش ایرنا ، محمد کاظمی نسب عصر روز دوشنبه در مراسم تجلیل تعدادی از معلمان پیشکسوت که به مناسبت هفته معلم ( 12 الی 18 اردیبهشت) در مجتمع آموزشی ، رفاهی فرهنگیان این شهر با حضور جمعی از فرهنگیان و مسئولان برگزار شد ، افزود: معلمین حق بزرگی بر گردن ما دارند چرا که این عزیزان در راه سعادت و ارزش‌های اسلامی تلاش مضاعفی دارند.
رئیس شورای آموزش‌ و پرورش ابرکوه خاطرنشان کرد: امروزه اصلی‌ترین و مهمترین وظیفه معلمان و دستگاه تعلیم و تربیت، انتقال اهداف و آرمان‌های شهدا به دانش آموزان و ادامه راه آنان است .
وی با اشاره به اینکه معلمان سرمایه عظیم در حوزه تعلیم و تربیت جامعه هستند ، خاطرنشان کرد: معلمان تأثیر گذارترین بخش نظام تعلیم و تربیت هستند.
مدیر آموزش‌ و پرورش ابرکوه هم گفت: اگر ایران اگر در صنعت هسته‌ای و موشک‌سازی به خود می‌بالد به‌ واسطه اینکه رتبه نخست را در تولید علم دارد.
محمدعلی کریمی اظهار داشت : این موفقیت علمی و دیگر موفقیت‌های دانش ‌بنیان همه ، مرهون تلاش و زحمات بی‌وقفه معلمان است که آموختن را از روز اول به دانش آموزان یاد داده‌اند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و هفته مقام معلم گفت: تلاش معلمان در همه سطوح جامعه بخصوص در رشد و توسعه مشهود است.
امام‌جمعه ابرکوه هم با قدردانی از خدمات و تلاش‌های معلمان گفت: تجلیل از مقام معلم، تجلیل از ارزش‌ها است چرا که معلمان پرچمدار ارزش‌ها و اعتلا بخش جامعه و عظمت آفرین در همه عرصه‌ها و شئونات هستند.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: معلم شمعی فروزان بر سر راه بشریت برای روشن کردن مسیر حیات و زندگی است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی ابرکوه ادامه داد: معلم امانت‌دار جامعه است و این عزیزان در امر تعلیم و تربیت فرزندان به‌ عنوان آینده ‌ساز این کشور تلاش مضاعف دارند .
وی بابیان اینکه اذهان نوجوانان و جوانان را معلم تغذیه می‌کند ، خاطرنشان کرد: جایگاه معلم، جایگاهی برتر از جایگاه زمینیان است، جایگاهی آسمانی و منزلتی والاست.
در این آیین از تعدادی از پیشکسوتان فرهنگی شهرستان ابرکوه که در سال تحصیلی 97-96 به‌ افتخار بازنشستگی نائل شده‌اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.
در سال تحصیلی 98- 97، حدود 9 هزار نفر دانش‌آموز در سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در 107 مدرسه مشغول تحصیل هستند.
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140 کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.