در ادامه این مطلب آمده است: مدیریت می تواند با تعهد و به خرج دادن غیرت مسئولیت در قبال منافع و مردم به سرانجام رساندن اهداف و مطالبات به حق جامعه، نقش اول را ایفا کند.
یک مدیر توانمند و موفق، مدیری است که با عمل شجاعانه و به دور از حرف و حدیث ها که از سوی مغرضان و تخریب گران صورت می گیرد، موانع را شناسایی و از سر راه بردارد و تهدیدها را به فرصت تبدیل سازد.
بدون تعارف باید گفت: نقاط قوت مدیریت ها و چهره های سالم و کار آمد در این حوزه اگر درست هدایت شود، نتایج مثبتی به همراه دارد و در غیر این صورت، تبدیل به کارکردهای منفی خواهد شد که متاسفانه در کشور ما به وفور یافت می شود؟!
در همین رابطه نگاه مثبت مدیران اجرایی به ورزش و به ویژه فوتبال در یزد که تصویرسازی غلطی از آن به نمایش گذاشته شده است و کار را به جایی کشانده که استان یزد نخبه پرور و مطرح، محلی از اعراب در لیگ های فوتبال کشور ندارد، می تواند زایل کننده بی فوتبالی شود و کارنامه خالی فوتبال یزد را دوباره روشن و رنگین سازد.
در این نوشته قصد ورود به جزئیات فوتبال یزد نداریم، چرا که همه، کم و بیش می دانند و از گذشته‌اش اطلاع دارند، منتها آنچه امروز خانواده بزرگ فوتبال یزد طلب می کند و روی آن اصرار می ورزد، این مهم است که فوتبال یزد در کشور دیده شود و بازیکنانش شوق پرواز پیدا کنند، پروازی که در طی چندین سال گذشته بستر و زمینه اش خشکیده شده است؟!
همانگونه که ذکر شده «همه جا نحوه مدیریت تعیین کننده است» و حالا برای برآورده شدن خواسته فوتبالی ها، در وهله اول، این نقش تاثیر گذار و تعیین کننده به دکتر محمدعلی طالبی استاندار جوان یزد که قطعا درد جوانان را بهتر و به خوبی احساس می کند، بر می‌گردد.
خوشبختانه استاندار یزد در طی سال های گذشته به طور وضوح و کامل در جریان حرکت رو به نزول فوتبال یزد بود و از نزدیک مشکلات آن را حس کرده است و این می تواند برای نائل آمدن فوتبال یزد به آنچه می خواهد، بسیار کمک کند.
دکتر طالبی چه آن زمان که مسئولیت معاونت سیاسی و امنیتی استانداری را به عهده داشت و چه امروز که حرف اول را در مقام اجرایی استان به عنوان استاندار می زند به خوبی فوتبال یزد را آسیب شناسی کرده و از آفات آن کاملا با خبر و نسبت به آن دلسوز است.
مطمئنا استاندار که دلسوزی خاصی به ورزش و مخصوصا فوتبال دارد و می داند، خالی شدن دست فوتبال یزد، معلول مدیریت های بی کفایت و واداده و عوضی آمده و ناآشنا به مقوله فوتبال بوده است.
برای اینکه فوتبال یزد، راه گذشته را نرود و به خواسته خود هم برسد، حتما آستین همت را بالا خواهد زد تا چراغ خاموش فوتبال یزد بار دیگر، رنگ روشنی به خود بگیرد.
معتقدیم و باور داریم دکتر طالبی بند کفش ها را برای اعتبار بخشیدن و احیاء کردن فوتبال یزد بر اساس و محور یک کار با برنامه و طراحی شده محکم خواهد بست و برای زدودن نگرانی فوتبالی ها، نهایت حمایت و همراهی را در دستور کار و برنامه‌هایش قرار خواهد داد.
از اینکه همواره گروهی اندک، دست به جوسازی‌های سنگین علیه فوتبال آن هم در لباس دلسوزی ولی از روی غرض می زنند شکی نیست اما آنان هم به این باور رسیده اند فوتبال یزد احتیاج مبرم به حضوردر لیگ های کشور دارد و نمی توان بیش از این شاهد عقب ماندگی اش بود.
می دانیم و ثابت شده است، چهره های سالم، موجه، دلسوز و مستقل در فوتبال یزد که از شخصیت بالایی هم برخوردار هستند به وفور وجود دارد که می‌توانند فضای فوتبال را دگرگون ساخته و اهداف و خواسته هایش را البته با کمک پر رنگ استاندار یزد برآورده سازند.
افرادی که به دنبال درگیری ها و جنگ های زرگری حیدری- نعمتی و منافع شخصی و باندی خود نیستند و بیش از هر چیز ارزشهای اخلاقی و پهلوانی را سرلوحه کار خود قرار داده و می دهند و به فکر گسترش، ارتقاء و پیشرفت فوتبال و اوج گیری پتانسیل‌های فوتبالی هستند و اینها برای فوتبال یزد یک موهبت به شمار می روند.
معتقدیم اینکه، بعضی افراد بی خبر، داد و فریاد از نداشتن مدیر کار بلد و خبره ورزشی در یزد سر می‌دهند و هدفشان به راه انداختن جو بی اعتمادی و از این بالاتر بی احترامی بر فضای ورزش یزد (خاصه فوتبال) است را نباید جدی گرفت، چرا که چهره های ساختگی و قلابی آنان به خوبی نشان دهنده ضمیرشان است؟!
به هر حال سخن را با ذکر 2 نکته به پایان می‌بریم:
اول - امیدواریم با توجه به فرصت کمی که تا آغاز لیگ های معتبر فوتبال کشور باقی مانده است هر چه سریعتر استاندار یزد با نگاه ویژه به مصلحت فوتبال یزد که اقتضا می کند برای انگیزه سازی و داشتن قله، امتیاز یک تیم در لیگ دسته دوم ایران را داشته باشد.
به اداره ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان یزد مساعدت لازم را مبذول نماید تا شهر جهانی یزد هم صاحب سهمیه شود و اگر این مهم صورت نگیرد باز هم سر فوتبال یزد بی کلاه خواهد ماند؟!
دوم - می طلبد، امتیاز اخذ شده به باشگاهی دارای ساختار و مدیریت کارا و دارای هیات مدیره توانمند با تضمین تیمداری در دراز مدت و بودجه مصوب و با تکیه بر اکثریت بازیکنان بومی و اعمال اقتصاد مقاومتی در همه زمینه ها واگذار شود و البته نظارت و حمایت استانی هم نسبت به آن فراموش نشود تا روند رو به جلو بهتر و شکیل تر استمرار پیدا کند.
روزنامه پیمان یزد به صاحب امتیازی و مدیرمسئولی محمدمسعود ارکان در گستره استان یزد منتشر و توزیع می شود.
189 رسانه در استان یزد مجوز دارند که از این تعداد 137 مجوز متعلق به نشریات چاپی، 34 مورد متعلق به رسانه های برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری) و ١8 مجوز هم مربوط به رسانه های الکترونیک غیر برخط است.
7532
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.