مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جشنواره یادشده به مدت 2 روز برگزار می شود.
منصور دهقان منشادی با بیان اینکه این جشنواره در بخش های ادبی، پژوهشی و نرم افزار در 11 رشته با شعار افتخار به گذشته ، امید به آینده، ویژه دانشجو معلمان برگزار می شود.
وی اظهار داشت: بخش ادبی شامل قصه گویی، نمایشنامه نویسی، سخنوری، شعر، داستان نویسی و فیلمنامه نویسی، بخش پژوهشی و نرم افزار هم در رشته های مقاله نویسی، تلخیص کتاب، تولید نرم افزار، تولید اپلیکیشن و کانال شبکه مجازی قرآنی است.
وی با بیان اینکه مرحله نخست جشنواره به صورت استانی در پردیس های دانشگاه فرهنگیان برگزار شده بود خاطرنشان کرد: در بخش های یادشده مجموعا 297 اثر به دبیرخانه جشنواره در این استان شامل 60 اثر در بخش پژوهش ، 177 اثر در بخش ادبی و 60 اثر هم در حوزه نرم افزار ارسال شد.
مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: از آثار رسیده 108 اثر به عنوان منتخب توسط هیات دواران انتخاب شد که این آثار مجددا مورد بازبینی قرار می گیرد که در نهایت از هر رشته پنج دانشجو خواهر و پنج دانشجوی برادر به عنوان رتبه های برگزیده اول تا پنجم جشنواره معرفی و مورد تجلیل قرار می گیرند.
دهقان منشادی زمینه سازی برای تعالی و اعتلای علمی، هنری و فرهنگی با تاکید بر بخش های 6 گانه تعلیم و تربیت را هدف برگزاری جشنواره بیان کرد و گفت: مراسم اختتامیه 11 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
تعداد دانشجو معلمان در حال تحصیل دانشگاه فرهنگیان استان یزد 2 هزار و 100 نفر اعلام شد که در 2 پردیس و یک مرکز وابسته به این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.
تاریخچه تأسیس مراکز تربیت‌معلم به سال 1317 در یزد برمی گردد که در این مدت افراد بسیاری دانش‌آموخته شدند و به جامعه تعلیم و تربیت خدمات زیادی ارائه کردند.
تربیت‌معلم در دهه 80 مغفول ماند که خلأ نبود نیروهای ماهر و معلم متخصص در جامعه مشهود بود، اما دوباره دانشگاه فرهنگیان در استان ها ازجمله یزد از سال 91 راه اندازی شد.
دانشگاه فرهنگیان از سال 1297 هجری شمسی در ایران با عنوان « دارالمعلمان» تاسیس شد و در طول یک قرن تغییر نام داد، اما سیاست اصلی آن که تربیت‌معلم است تغییر نکرده است.
در حال حاضر حدود 100 هزار دانشجو در 68 واحد دانشگاهی استان یزد تحصیل می‌کنند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان ماه سال 1395، یک‌میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد که 85 درصد در 21 شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.
2088/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.