به گزارش عصر روز دوشنبه روابط عمومی کانون وکلای یزد، محمد علی طالبی در دیدار رئیس و مسئولان برگزاری سی و دومین همایش اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران افزود: در فعالیت کانون وکلای یزد چند نکته قوت و ارزشمند وجود دارد که باعث تعامل و همراهی در بین دستگاه های دولتی و حاکمیتی استان شده است.
وی اظهار داشت: تعامل و همراهی وکلای استان با دستگاه های مختلف و فعالیت های اجتماعی محور کانون وکلا در مسائل فرهنگی و زیست بوم استان بسیار ارزشمند است.
استاندار یزد با اشاره به استقرار کانون وکلا در بافت تاریخی گفت: استقرار این کانون در بافت تاریخی بعد اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی زیادی دارد و این روحیه ای که در اعضا وجود دارد نشان می دهد که کانون در حوزه های مختلف می تواند به خوبی ظاهر شود.
طالبی ابراز امیدواری کرد برگزاری همایش کشوری وکلا در یزد نتایج ارزنده ای داشته باشد و فرهنگ استفاده از وکیل نیز در بسیاری از مراودات اجتماعی نهادینه و محقق شود.
همچنین رئیس کانون وکلای استان یزد از برگزاری همایش حقوق کودک و سی و دومین همایش اسکودا در یزد خبر داد.
محمد حسین جعفری با اشاره به تاسیس کانون وکلای استان از سال 95 گفت: با ایجاد این کانون در بافت تاریخی باعث امنیت بافت و رونق اقتصادی شده و دستاورد‌هایی از جمله معرفی یزد به میهمانان داخلی و خارجی داشته است.
وی افزود: این کانون در اردیبهشت ماه جاری میزبان برگزاری همایش حقوق کودک و سی و دومین همایش اسکودا است که هیئت مدیره 25کانون وکلای کشور و میهمانان دیگر در این همایش‌ها حضور دارند.
رئیس کانون وکلای استان یزد بیان کرد: برگزاری این همایش فرصت خوبی است تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان مطرح شود.
جعفری تصریح کرد: در تلاش هستیم که در این همایش موضوع ایجاد دبیرخانه اخلاق حرفه‌ای وکالت را در استان مطرح کنیم و بتوانیم مجوز این دبیرخانه را بگیریم و بتوانیم با در نظر گرفتن جایزه اخلاق استاد کشاورز در همایش‌های دیگر نیز از وکلای با اخلاق حرفه‌ای تجلیل شود.
کانون وکلای دادگستری یزد از سال 1395 به عنوان بیست و چهارمین کانون مستقل در کشور فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون 837 نفر وکیل پایه یک دادگستری و 359 کارآموز وکالت با این نهاد همکاری دارند.
استان یزد یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.