مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: براساس آمارهای موجود، 45 درصد نیروی اشتغال شهرستان اردکان بومی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فریبا آیت‌اللهی در نشست بررسی مشکلات اشتغال شهرستان اردکان به تشریح وضعیت اشتغال و نیروی کار این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: براساس اطلاعات به دست آمده، در سامانه کاریابی های شهرستان اردکان 746 نفر برای به کارگماری ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه از 79 درصد از متقاضیان اشتغال به کار در سامانه های کاریابی مرد هستند، عنوان کرد: این میزان معادل 594 نفر است که بقیه را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد عنوان کرد: همچنین بر اساس کدملی استخراج شده از سامانه کاریابی، مشخص شده که از این تعداد 189 نفر بومی شهرستان هستند و 47 نفر بومی استان یزد و از سایر شهرستان‌های استان در اردکان تقاضای کار کرده اند.

وی با بیان اینکه 68 درصد از متقاضیان نیز غیربومی هستند، اظهار داشت: 510 نفر معادل 68 درصد هم غیربومی هستند که شامل زنان و مردان غیربومی می‌شوند.

آیت اللهی همچنین آماری از میزان به کارگماری متقاضیان ارائه داد و تصریح کرد: براساس آمارهای موجود، 17 درصد از افرادی که در این شهرستان مشغول به کارشدند را بانوان تشکیل می دهند.

وی عنوان کرد: 45 درصد نیروی اشتغالی در این شهرستان بومی هستند و 55 درصد غیر بومی که نشان می دهد افراد بیشتر غیربومی شاغلان افراد غیربومی هستند.

فرماندار اردکان هم در این نشست عنوان کرد: حجم مراجعات اشخاص جویای کار زیاد است و به فرمانداری و دفتر امام جمعه مراجعات زیادی بود.

علیرضا جدیدی اردکانی بیان داشت: براساس مصوبه کارگروه اشتغال شهرستان مقرر شد متقاضایان کار از طریق دفاتر کاریابی اقدام کنند تا اطلاعات و آمار دقیقی نیز از وضعیت نیروی کار و بیکاری این شهرستان داشته باشیم.

وی افزود: از صنعت‌گران و کارآفرینان نیز تقاضا داریم دفاتر کاریابی را جدی بگیرند و تعامل بین متقاضیان کار و کارفرمایان برقرار شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.