مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد گفت: ضریب پوشش بیمه تامین اجتماعی در اردکان 88 درصد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد صابری در نشست بررسی مشکلات اشتغال شهرستان اردکان اظهار داشت: مجموع بیمه شده‌های شهرستان اردکان که از بیمه اجباری در کارگاه‌ها برخوردارند به بیش از 23 هزار نفر می‌رسد.

وی با بیان اینکه همچنین 320 نفر در این شهرستان مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند، ادامه داد: سال گذشته روزانه 217 میلیارد تومان برای بیمه این 23 هزار نفر پرداخت شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با بیان اینکه نیمی از بیمه‌شدگان اجباری کارگاه‌های تولیدی در اردکان را بومیان استان تشکیل می‌دهند، افزود: براساس محاسباتی که انجام شده و با استناد به اطلاعات سجلدی، بر اساس محل صدور شناسنامه 11 هزار و 289 نفر نیروی کار در شهرستان اردکان بومی هستند.

وی تصریح کرد: همچنین 10 هزار و 24 نفر شاغل غیربومی در شهرستان اردکان فعالیت دارند که از مجموع بیمه شدگان تعداد هزار و 359 نفر بانوان بومی و 459 نفر بانوان غیر بومی مشغول به کار هستند.

صابری اظهار داشت: براساس اطلاعات بیمه‌ای در سایر مشاغل و خوش‌فرما و مشاغل آزاد نیز 4 هزار و 100 نفر نیروی مرد بومی 617 نفر نیروی غیر بومی در این شهرستان فعالیت شغلی دارند.

وی تعداد بانوان این گروه را 991 نفر بومی و 186 نفر غیر بومی برشمرد و گفت: همچنین تعداد 18 کارگاه با ظرفیت بالای 200 نفر در شهرستان اردکان فعال هستند و بیمه تامین اجتماعی پرداخت می‌کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد با اشاره به همکاری و تعامل سازنده بین کارفرمایان و سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: با توجه به افزایش دستمزدها و حقوق در سال‌جدید بر ادامه و تعامل هرچه بیشتر در سال جدید آمادگی حل مشکلات مطرح شده از سوی کارآفرینان را داریم.

وی بیان داشت: اگر شرایط تولید خوب باشد، حال سازمان تامین اجتماعی هم خوب است و رونق تولید زیربنای اصلی رونق تامین اجتماعی است لذا بیتشرین تعامل را با کارفرمایان در راستای رونق تولید خواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.