معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به اعمال مجازات های جایگزین حبس گفت: برای مدیریت پسماند های شهری می توان از ظرفیت مجازات های جایگزین حبس و ارائه خدمات عمومی رایگان استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حسین رحیمی زاده در جلسه پیشگیری از وقوع جرم با موضوع ساماندهی مسئله پسماند های شهری، اظهار داشت: اداراتی همچون محیط زیست، منابع طبیعی، راه شهرسازی و شهرداری ها می توانند کمبود نیروی انسانی خود را از طریق درخواست به دستگاه قضایی و استفاده از احکام قضایی ارائه خدمات عمومی رایگان جبران کنند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع پسماندها به نگاه متفاوت و جدی تری نیاز دارد تصریح کرد: نگاه قانون به مسئله پسماندها بیشتر نگاه پیشگیرانه و مبتنی برآموزش و فرهنگ سازی است که تحقق آن نیز نیاز به یک برنامه ریزی جامع، مدون و مستمر دارد.

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه اصلاح قانون در این زمینه می تواند موضوع جرم انگاری و برخورد قضایی جدی تری به دنبال داشته باشد ادامه داد: جرم انگاری قانون گذار در مسئله پسماندهای شهری سطحی و کم اثر است و این موضوع باعث شده تا در بازدارندگی تاثیر چندانی نداشته باشد.

وی با بیان اینکه باید با اقدامات پیشگیرانه و فرهنگی بتوان مشکلات ایجاد شده در این زمینه را سامان دهی کرد اظهار داشت: پسماندهای صنعتی، بهداشتی و نخاله های ساختماهی، مشکلات بسیاری را برای مردم به وجود آورده است و این موضوع نیازمند یک اقدام جدی است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بیان داشت: این آمادگی وجود دارد تا با استفاده از ظرفیتی که مجازات های جایگزین حبس دارد بتوان در خصوص ساماندهی پسماندها نیز بهره برد و بخش از مشکلات در این حوزه را کاهش داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.