به گزارش ایرنا، محمدحسین رحیمی زاده روز شنبه در نشست کمیته تخصصی آموزش شورای هماهنگی ترافیک استان یزد اظهار داشت: در زمینه ارتقاء فرهنگ ترافیک باید از همه ظرفیت های اجتماعی و فرهنگی استان استفاده شود تا شاهد کاهش خسارات و تلفات حوادث رانندگی باشیم.
وی با تاکید بر فعال سازی سازمان های مردم نهاد و استفاده از مجازات های جایگزین برای مترکبان جرائم ترافیکی، پیش بینی یک منبع مالی برای تامین هزینه برنامه های آموزشی را خواستار شد.
محمد منتظر دبیر شورای هماهنگی ترافیک استان یزد نیز در این نشست یادآور شد: هدف این نشست تدوین برنامه جامع نیست بلکه رسیدن به راهکارهای اجرایی برای کاهش تلفات حوادث ترافیکی است و از دستگاه های مختلف دست اندرکار انتظار می رود برنامه های اجرایی خود را تا اوایل هفته آتی به دبیرخانه اعلام کنند.
مدیر مهندسی ترافیک شهرداری یزد نیز با بیان اینکه 66 درصد سفرهای درون شهری در مرکز استان یزد با خودروهای سواری انجام می شود، افزود: هر راننده به طور متوسط روزانه بیش از 21 دقیقه در ترافیک معطل می شود که این زمان باعث کاهش آستانه تحمل رانندگان می شود.
حمید دهقان ادامه داد: در صورتی که سرویس ادارات دایر شود، حجم قابل توجهی از تردد خودروهای شخصی کاسته می شود و این یکی از مهمترین خواسته های مدیریت شهری از مسئولان استان برای کاهش مشکلات ترافیکی است.
در پایان این نشست مقرر شد دستگاه های مختلف عضو شورا هماهنگی ترافیک، برنامه های اجرایی
امسال خود را تا آغاز هفته آتی برای دبیرخانه این شورا ارسال کنند.
/6014/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.