به گزارش شامگاه دوشنبه روابط عمومی دفتر امام جمعه یزد، آیت‌الله محمد‌رضا ناصری افزود: در این اتاق فکر می‌توان از چند نفر از جوانان و پیشکسوتان متدین استفاده و در رابطه با انجام فعالیت‌های مستمر و موثر در سطح کشور برنامه‌ریزی کرد.
وی با اشاره به اینکه نیازمند افرادی هستیم که بتوانند واقعیت‌های هشت سال جنگ تحمیلی را تبیین کنند ادامه داد: این کار نیازمند تشکیل گروهی از 20 تا 100 نفره از افراد شرکت کننده در جنگ تحمیلی و مدافعان حرم است.
امام جمعه یزد به فعالیت‌ های موثر اداره حفظ ارزش‌های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اهداف بزرگ دفاع مقدس اگر برای مردم روشن شود سبب بالندگی و سازندگی جامعه می‌گردد که راه‌های مختلفی هم در این زمینه وجود دارد.
ناصری با تاکید بر اینکه در ثبت خاطرات شهدا و رزمندگان باید به مباحث مختلفی توجه داشته باشیم اضافه کرد: مهمترین این مسائل توجه ویژه به انگیزه شهدا و رزمندگان و حضور خالصانه آنها در دوران جنگ بود که در نامه‌ها وصیت نامه‌هایشان به خوبی قابل مشاهده است و این مباحث است که باید برای نسل جوان بیان شود.
وی با بیان اینکه در خاطرات شهدا قابل مشاهده است که دنبال ریاست و پست و مقام نبودند اظهار داشت: فداکاری‌ها و از خود گذشتگی‌هایی که در دوران دفاع مقدس رخ داد باید در تاریخ جمهوری اسلامی به ثبت برسد و همه این مباحث حکایت از این است که انقلاب ما انقلاب خدایی است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: انقلابی به مانند انقلاب اسلامی ماندگار و پایدار نبوده و انقلاب اسلامی چون نیت پاک داشت توانست بعد از چهل سال بدون اینکه انحرافی در آنها به وجود آید، به راه خود ادامه دهد.
ناصری بر حفظ آثار رزمندگان که فرزندان آنها هستند تاکید و خاطر نشان کرد: امروزه کمتر به فکر تربیت فرزندان ایثارگران هستند که اخلاق و آداب و رسوم پدرانشان را ببینند و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.
همچنین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: امسال به دنبال تدوین کتاب دایره‌المعارف جنگ در یزد هستیم.
سرتیپ رضا‌ هدایتی افزود: اگر چه امکانات و نیروی انسانی کمی در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فعالیت دارند ولی کارهای بزرگی را انجام می‌دهند.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه خاطرنشان کرد: ما دنبال فعالیت‌های فرهنگی و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح جامعه هستیم.
هدایتی با اشاره به اینکه ادارات و دستگاه‌های استان همکاری بسیار خوبی با اداره کل ارزش‌های دفاع مقدس یزد دارند گفت: با همکاری دستگاه‌های استان می‌توانیم به پیشبرد اهداف اداره حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد کمک کنیم.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت‌هایی که در اداره کل حفظ آثار ارزش‌های دفاع مقدس صورت می‌گیرد، در نظر داریم که خلاقانه و برای جذب نسل جوان باشد تا اثرگذاری خود را در سطح جامعه ایفا کند.
استان یزد 50 هزار رزمنده دوران دفاع مقدس دارد.
7536/ 6197
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.