رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد گفت: در سال 97 در مجموع نزدیک به 70 هزار پرونده برای رسیدگی به شوراهای حل اختلاف استان وارد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا حداد در جمع مسئولان قضایی و اعضای شوراهای حل اختلاف استان یزد اظهار داشت: در همین مدت نیز 69 هزار و 590 فقره پرونده نیز مختومه شده و مانده پرونده ها در پایان سال گذشته 5654 فقره بوده است.

وی با اشاره به آمار وارده به شعب اجرای احکام شوراهای حل اختلاف استان ادامه داد: در سال 97 تعداد 29 هزار و 807 فقره پرونده به واحد اجرای احکام شورا وارد و تعداد 30 هزار و 840 فقره مختومه شده است و در حال حاضر موجودی واحدهای اجرای احکام تعداد 8 هزار 414 فقره است.

معاون دادگستری یزد در امور شوراها، کیفیت آرای صادره در مجموعه شوراهای حل اختلاف استان را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: از مجموع بالغ بر 69 هزار پرونده رسیدگی شده تنها تعداد  2 هزار و 758  فقره پرونده مورد اعتراض قرار گرفته که از این تعداد تنها 242 فقره از آرای نقض شده و 2هزار 19 فقره تأیید شده است.

حداد از میزان صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف خبر داد و گفت: از مجموع پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف تنها 47  هزار و 373 فقره از پرونده‌ها قابلیت صلح و سازش داشته که با تلاش مجموعه کارکنان شورا تعداد 13 هزار و 152 فقره از پرونده ها به صلح و سازش منتهی شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف استان یزد را از استان‌های پیشرو در مکانیزه کردن شوراها اعلام کرد و ابراز داشت: استان یزد با حمایت معاونت آمار و فناوری اطلاعات دادگستری، تمام شعب شوراهای حل اختلاف به سیستم های رایانه‌ای تجهیز و بستر‌های استفاده از تکنولوژی‌های روز را فراهم آورده است و اکنون استان یزد از معدود استان‌هایی است که تمام دعاوی در صلاحیت شوراهای حل اختلاف آن از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی ثبت و پذیرش می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.